برنامه IBC شبکه چهار دستاوردهای نمایشگاه IBCو آخرین تجهیزات و فناوری‌های سینما و تلویزیون را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۵۲۵۵۶۷

تهیه‌کننده این برنامه ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه IBC در هلند گفت: این نمایشگاه که در شهریور ماه برگزار شد، هر ساله به معرفی جدیدترین تکنولوژی در عرصه تصویربرداری حوزه‌های تلویزیون و سینمایی می‌پردازد و یک گروه برنامه‌ساز از شبکه چهار برای پوشش تصویری در این نمایشگاه حضور داشت.

به گفته سعید رضایت برنامه تلویزیونی IBC در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای تهیه شده و در هرقسمت، فرید قاسمی به‌عنوان مجری برنامه با حضور در یکی از غرفه‌های نمایشگاه، جدیدترین نرم‌افزارهای مونتاژ، جلوه‌های ویژه، دوربین و تجهیزات حرکتی را به بینندگان معرفی می‌کند.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه به مناسبت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دو نفر از کارشناسان فنی تلویزیون که در این نمایشگاه حضور داشتند به معرفی تجهیزات تلویزیونی که در ایران تولید شده است می‌پردازند.

رضایت یادآور شد: در یکی از قسمت‌های برنامه با جیمز کامرون، کارگردان فیلم شناخته شده آمریکایی «آواتار» نیز گفت و گو شده است.

برنامه IBC از پنجشنبه ساعت 22 و 30 دقیقه به صورت هفتگی از شبکه چهار پخش می‌شود.

همچنین مستند «مسافر هرات» بزودی از شبکه 4 به نمایش درمی‌آید. این مستند روایتی از سفر به شهر هرات در کشور افغانستان است و به مباحث مختلفی همچون اشتراک فرهنگی میان ایران و افغانستان، وضع آموزش در هرات، مسجد جامع هرات و معماری ایرانی آن، نارضایتی از وضع امنیت در پی حضور بیگانگان و نقش دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تخریب آثار اسلامی می‌پردازد.

در این مستند با اهالی و بازاریان شهر هرات و رئیس موسسه تحصیلات عالی اشراق مولوی نیز گفت‌وگو شده است.

«مسافر هرات» پنجشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها