ایران زمین

ضریح مطهر امام حسین(ع) امروز به شلمچه می‌رود

اداره‌ها و مدارس شهر خرمشهر دیروز به دلیل ورود ضریح مطهر امام‌حسین(ع) به این شهر تعطیل بود. سیدجعفر حجازی افزود: ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) امروز به شلمچه خواهد رفت و مراسم وداع نیز در آنجا با حضور خانواده‌های شهدا و دیگر اقشار جامعه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۵۹۷

استاندار خوزستان با اشاره به این که مدارس و اداره‌های خرمشهر دیروز تعطیل بود، عنوان کرد: مدارس مسیر راه میدان ایستگاه هفت آبادان تا فرودگاه نیز دیروز تعطیل بود و عاشقان ولایت و امامت برای ابراز ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) در مراسم استقبال و بدرقه ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) حضور پیدا کردند./ فارس

5 روستای بناب در انتظار شهرنشینی

فرماندار بناب گفت: پرونده تبدیل شدن پنج روستای بزرگ بناب به شهر در نشست آینده هیات دولت مطرح می‌شود و روستاهای «قره‌چپق» و «خوشه مهر» در اولویت قرار دارند.

سعید برقی افزود: روستای «قره‌چپق» در صنعت کشاورزی شهرستان تأثیر بسزایی دارد و به عنوان قطب تولید پیاز در منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین از ارتقای روستای «قره‌چپق» به شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرونده تبدیل شدن پنج روستای بزرگ بناب به شهر در نشست آینده هیات دولت مطرح می‌شود و روستاهای «قره‌چپق» و «خوشه مهر» در اولویت قرار دارند.

فرماندار بناب گفت: پس از تبدیل این روستا به شهر بهتر است از محل فروش محصول پیاز که منبع درآمد اهالی این روستاست، یک درصد به عنوان عوارض جهت کمک به عمران و آبادانی این منطقه تعیین و وصول شود./ فارس

تسهیلات برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کرمان

استاندار کرمان گفت: هیچ گونه محدودیتی برای اعطا تسهیلات به مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

اسماعیل نجار با بیان این که زلزله اخیر کرمان خسارت زیادی وارد نکرده است و فقط تعدادی از واحدهای مسکونی قدیمی دچار ترک‌خوردگی شده‌اند؛ اظهار کرد: هیچ محدودیتی در اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمان وجود ندارد و وام مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد./ مهر

بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در انتظار اعتبار

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان نیاز به 160 میلیارد تومان اعتبار دارد.

علی‌اصغر بدیعی‌مقدم افزود: این بزرگراه به طول 140 کیلومتر است که قطعه اول به طول 34 کیلومتر و 36 درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه دوم به طول 42 کیلومتر و 12 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم به طول 24 کیلومتر است که 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: دو قطعه دیگر نیز به طول‌های 15 کیلومتر و 24 کیلومتر در مرحله مناقصه است که پیمانکاران این قطعات، دی‌ماه مشخص شده و کار خود را آغاز خواهند کرد. بدیعی‌مقدم افزود: کل نقاط حادثه‌خیز در این محور 40 نقطه است که از این 40 نقطه 23 نقطه آن قبلاً رفع شده و 10 نقطه دیگر آن از طریق منابع سازمان حمل و نقل و راهداری جاده‌ای تأمین اعتبار شد، همچنین حدود چند نقطه دیگر باقی مانده که با احداث باند دوم این بزرگراه این نقاط هم رفع می‌شوند. ‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها