سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از به سرقت رفتن کاشی‌های زرین‌فام مسجد علی قهرود خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۸۸۸

به گزارش خبرنگار ما از کاشان، حسین یزدانمهر گفت: دوشنبه‌شب گذشته 18 عدد از کاشی‌های محراب کاشیکاری این مسجد توسط افراد ناشناسی به سرقت رفت و اداره میراث فرهنگی و نیروی انتظامی و مراجع قضایی کاشان مجدانه پیگیر این سرقت هستند.

به گفته وی، این سرقت در حالی انجام گرفته که متولی و نگهبان محلی مسجد که از اهالی خود روستا بوده (کارمند اداره میراث فرهنگی نبوده) نیز در آن محل حضور داشته ولی متاسفانه نتوانسته مانع از سرقت شود.

وی ضمن اشاره به قدمت این مسجد که مربوط به دوره ایلخانی است، گفت: مرمت و استحکام بخشی کاشی‌های مسجد علی قهرود در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی توسط این اداره انجام شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان، مستندنگاری، طرح‌برداری و انتقال طرح، پاکسازی و تمیزسازی، زیرسازی سطوح، وصالی، جورچینی، تثبیت، تزریق و استحکام بخشی این مسجد را از جمله اقدامات مرمتی آن برشمرد.

تهیه و نصب سیستم امنیتی و دوربین مدار بسته در این مسجد که از ابتدا در طرح اداره میراث فرهنگی قرار داشت متاسفانه به علت تامین نشدن اعتبار لازم میسر نشده که این اداره بارها پیگیری کرده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. مسجد علی قهرود در پنجم آذر‌1380 به شماره 4228 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها