یک فوق‌تخصص گوارش و کبد با بیان این که سنگ صفرا معمولا در دهه چهارم و پنجم زندگی به وجود می‌آید، گفت: در حال حاضر این بیماری به دلیل رژیم غذایی مملو از چربی‌ و نداشتن تحرک، سنین پایین‌تر را نیز درگیر کرده است. دکتر سیدمحمود اسحاق حسینی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پس از افزایش کلسترول، به مرور زمان یک هسته اولیه شکل گرفته سپس صفرا تبدیل به رسوبات صفراوی شده و سنگ‌های ریز و درشتی در آن شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۵۲۰۶۶۷

وی ادامه داد: اگر بیمار دچار تب و لرز شده یا چهره‌اش زرد باشد یا این که سنگ صفرا باعث درد در ناحیه شکم او شده باشد، عمل جراحی ضروری است. همچنین اگر درد بیمار با خوردن غذاهای چرب شدیدتر شود و با تیرکشیدن کتف راست همراه باشد، باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

خطر پشت میز نشینی

پزشکان آمریکایی هشدار دادند مشاغلی که انسان را وادار می‌کند ساعات طولانی پشت میز کار بنشیند، حتی با ورزش‌کردن مداوم نیز می‌تواند سلامت فرد را به طور جدی به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، این پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند اگر فردی به طور منظم ورزش کند، اما به ضرورت شغلی ساعات طولانی و مداوم و بدون زنگ تفریح پشت میز کار بنشیند باز هم خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی در وی افزایش پیدا می‌کند.

این محققان تاکید می‌کنند هرچند ورزش مداوم برای سلامت مفید است، اما نمی‌تواند خطرات ناشی از زندگی کم تحرک را از بین ببرد.

گذاشتن خمیر دندان یا سیب زمینی روی سوختگی؛ ممنوع

یک کارشناس ارشد فیزیوتراپی سوختگی ترمیمی و دیالیز گفت: استفاده از موادی مثل نشاسته، خمیردندان، سیب‌زمینی و تخم‌‌مرغ از سوی برخی افراد برای خنک کردن محل سوختگی نه‌تنها باعث بهبود و تسکین درد بیمار نمی‌شود، بلکه پزشک هنگام تمیزکردن محل سوختگی با مشکل مواجه می‌شود. عارفه رخشا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در زمان‌های گذشته برای خنک‌کردن محل سوختگی از موادی مثل نشاسته، خمیردندان، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ استفاده می‌شد که امروزه ثابت شده این کار نه تنها باعث بهبود و تسکین درد فرد مصدوم نمی‌شود بلکه پزشک هنگام تمیز کردن محل سوختگی با مشکل مواجه شده و حتی احتمال نفوذ عفونت به داخل بدن نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها