با بهروز رضوی در پنجمین سالگرد درگذشت فهیمه راستکار

سنگ بنای زندگی آنها، عشق بود

مراسم یادبود فهیمه راستکار برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد فهیمه راستکار، بازیگر و هنرمند عرصه دوبله با حضور هنرمندان عرصه فرهنگ و ادب در عصر بارانی ششم آذر در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۹۰۶۵

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم علی نصیریان بازیگر سینما و تئاتر در سخنانی گفت: 60 سال پیش در یک سالن تئاتر با فهیمه راستکار آشنا شدم، یعنی دهه 30 که هنوز یک کتاب تئاتر هم نداشتیم و مدرسه تئاتری هم در کار نبود. او جزو اولین کسانی بود که یک جریان تئاتری ایجاد کرد و حضورش به عنوان بازیگر مطرح نبود بلکه یک انسان فرهیخته و هنرمند بود.

علی نصیریان ادامه داد: از ویژگی‌های راستکار این بود که با هنرمندان هم‌نسل من کار می‌کرد و علاوه بر آن با آوانگاردها و امثال هنرمندانی چون آوانسیان نیز همکاری داشت. از بازی‌های بسیار خوب او، بازی در نمایش «ترنج» بود که بازی درخشانی ارائه کرد.

در این مراسم همچنین نجف‌ دریابندری، نویسنده و مترجم در ورودی سالن برای خوشامدگویی به مهمانان نشسته بود و میزبانی هنرمندانی چون داوود رشیدی، مرضیه برومند، گلچهره سجادیه، بهاره رهنما، بهمن فرمان‌آرا، محمدرضا شفیعی‌کدکنی و... بود.

در بخشی از مراسم یادبود فهیمه راستکار، داوود رشیدی پیشکسوت تئاتر و سینما در سخنانی کوتاه با اشاره به همکاری‌اش با فهیمه راستکار گفت: فهیمه راستکار را از دست دادیم در حالی که همکاری بسیار خوبی با هم داشتیم.

پرویز بهرام، هنرمند عرصه دوبله هم درباره ویژگی‌های هنر زنده‌یاد راستکار در سخنانی گفت: ما همراه ایشان فیلم‌های زیادی را در «ایران فیلم» و «خانه سینما» دوبله کردیم؛ او از دوبله «اتللو» یاد کرد که فهیمه راستکار در آن یک نقش پرقدرت را به بهترین نحو کار کرد. فهیمه راستکار هنرمند سینما، رادیو و دوبله دوم آذر پس از سال‌ها دست و پنجه‌ نرم کردن با بیماری آلزایمر از دنیا رفت و پیکرش سوم آذر در قبرستان بی‌بی‌ سکینه کرج آرام گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها