نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای نسبت به «اقدامات غیرقانونی و تحریک‌آمیز» نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان اعتراض کرد.
کد خبر: ۵۱۸۶۲۰

به گزارش ایسنا، محمد خزاعی در نامه‌‌ای به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا به طور مداوم حریم ایران را نقض می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، او به پروازهای مداوم در نواحی ساحلی بوشهر در هفت مورد مختلف در ماه اکتبر و نیز پرواز یک پهپاد آمریکایی در اول نوامبر که همه هشدارهای رادیویی را نادیده گرفت و وارد حریم هوایی ایران شد، اشاره کرد.

این نامه‌ها که روز جمعه به گردش در آمد، از بان‌کی‌مون خواست تا به آمریکا در برابر «تکرار اقداماتی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و عواقب منفی اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیزی که دولت آمریکا مسئول آن شناخته خواهد شد» هشدار دهد.

چندی قبل و به دنبال ادعای پنتاگون مبنی بر تیراندازی بی‌مورد جنگنده‌های ایرانی به یک پهپاد آمریکایی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این پهپاد جاسوسی، مشغول پرسه زدن در اطراف جزیره خارک بود که جنگنده‌های سپاه بموقع با آن مقابله کردند.

به گفته فرمانده هوافضای سپاه، هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد سواحل جنوبی استان بوشهر و فضای ایران شده بود که با عکس‌العمل جنگنده‌های سپاه مواجه شد.

وی بیان کرد: این هواپیما از مدل «ام. کیو.1» بود که طبق گزارش آمریکایی‌ها وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی را دارد. سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: ما از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آییم و اگر دشمن از خطوط قرمزمان عبور کند و این قضیه تکرار شود، شدیدتر برخورد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها