با ابلاغی از سوی دکتر محمود احمدی نژاد؛ رئیس شورایعالی آموزش و پرورش، آیین‌نامه آموزشی دوره پیش‌دانشگاهی شیوه نیم‌سالی ـ واحدی اصلاح شد.
کد خبر: ۵۱۶۵۲۵

به گزارش روزشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، فارغ‌التحصیلان دی ماه دوره متوسطه و قبل از آن می‌توانند با رعایت سایر شرایط از نیمسال دوم سال تحصیلی ثبت نام کرده و 12واحد را به صورت حضوری و12 واحد غیرحضوری را انتخاب کنند.

همچنین سن ثبت‌نام در واحدهای آموزشی بزرگسالان برای مشمولان قانون نظام وظیفه حداکثر20 سـال تمام است «ملاک سن دانش‌آموز برای ثبت نام اول مهرماه هر سال خواهد بود».

بر این اساس، دانش‌آموز مشمول دوره پیش‌دانشگاهی که از معافیت تحصیل استفاده می‌کند، در صورتی که در حین نیمسال تحصیلی سن او به حداکثر سن مجاز برسد، استثنائاً تا پایان آن نیمسال تحصیلی می ‌ تواند در واحد آموزشی بزرگسالان ادامه تحصیل دهد.

 دانش‌آموزان مشمول با رعایت حداکثر سن مجاز می‌توانند حداکثر یک سال تحصیلی را به صورت روزانه و یک سال در بزرگسالان و یا صرفاً 2 سال در بزرگسالان تحصیل کنند و از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و ادامه تحصیل آنان در سالهای بعد فقط به صورت داوطلب آزاد مجاز خواهد بود.

دانش‌آموزان غیرمشمول محدودیت سنی و یا سنوات تحصیلی در بزرگسالان و یا داوطلب آزاد نخواهند داشت.

همچنین دانش‌آموزی که دفترچه آماده به خدمت (بدون مهر غیبت) گرفته است، چنانچه تاریخ اعزام مندرج در دفترچه وی حداقل تا پایان آن نیمسال تحصیلی باشد، می ‌ تواند با رعایت سایر شرایط در همان نیمسال تحصیلی به عنوان دانش‌آموز ثبت ‌ نام کند و ادامه تحصیل دهد.

بر اساس این مصوبه، دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسال یا داوطلب آزاد در هر نیمسال می‌تواند حداقل 8 واحد و حداکثر 12 واحد درسی را با رعایت سایر شرایط انتخاب کند.

رشته‌های دوره پیش‌دانشگاهی مشتمل بر: ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، هنر و علوم و معارف اسلامی  است.

بر این اساس، در هر نیمسال ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در هر درس، بر اساس نمرات ارزشیابی مستمر و نمرات پایان نیمسال انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها