جام جم آنلاین: سخنگوی یک گروه با نفوذ از روحانیان اهل تسنن عراق از تصمیم مربوط به شرکت عراقی های مقیم خارج در انتخابات ملی این کشور انتقاد کرد و گفت با این کار اعتبار انتخابات خدشه دارتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۵۹۹

به گزارش آسوشیتدپرس ، شیخ محمد بشارالفیضی از انجمن روحانیان مسلمان عراق گفت : این کار مسائل را پیچیده تر خواهد کرد زیرا مردم عراق به هر چیزی که جلوی چشمان خود آنان رخ ندهد، شک دارند.
وی گفت کنترل جریان انتخابات در داخل کشور دشوار است آن وقت در خارج چطور می توان آن را کنترل کرد.
مردم عراق قرار است روز 8 بهمن نمایندگان مجمع ملی خود را انتخاب کنند که قانون اساسی دایمی عراق را تدوین و تصویب خواهد کرد.
الفیضی گفت : تضمین این که فقط مردم عراق در خارج رای بدهند ، دشوار است. وی این شایعات را که انجمن روحانیان بیم دارد رای گیری از عراقی های خارج از این کشور موجب تقویت اکثریت شیعه خواهد شد ، رد کرد و گفت آماری وجود ندارد تا نشان دهد شیعیان خارج از عراق بیشتر از سنی ها باشند.
«فرید ایار» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات عراق گفت کمیسیون از این انجمن و سایر نهادهای عراقی خواهد خواست بر جریان انتخابات عراق در داخل و خارج نظارت کنند.
وی گفت در کشورهایی که عراقی های زیادی در آنها زندگی می کنند بین 15 تا 20 مرکز رای گیری ایجاد خواهد شد.
براساس اعلامیه روز جمعه گذشته دولت موقت عراق ، 90 میلیون دلار برای رای گیری در خارج اختصاص داده شده است.
الفیضی گفت:انجمن روحانیان به هر حال به علت حضور نیروهای خارجی در عراق ، شرایط امنیتی و فقدان فرهنگ رای دهی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

انتخابات عراق 27 ژانویه برگزار می شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها