خبر

تقدیر از خبرنگاران روزنامه جام جم

آیین پایانی ششمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور برپا شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از اهالی رسانه درخواست کرد تا افزون بر نقد مسئولان به نقد عملکرد خود نیز بپردازند.
کد خبر: ۵۱۵۸۶۱

به گزارش خبرنگار ما، برگزیدگان جشنواره مطبوعات فصلی صبح روز گذشته با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود اکرامی‌فر دبیر ششمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در محل سرای روزنامه‌نگاران معرفی و تقدیر شدند و دو نفر از خبرنگاران روزنامه جام‌جم هم توانستند در این جشنواره رتبه‌هایی را از آن خود کنند.

احسان رحیم‌زاده خبرنگار گروه رادیو و تلویزیون رتبه دوم بخش گفت‌وگو و امید توفیقی خبرنگار گروه ورزشی هم رتبه دوم بخش گزارش‌ خبری را از آن خود کرد.

در این مراسم وزیر ارشاد با بیان این‌که در کشور ما روزنامه‌نگاری با فرهنگ گره خورده‌ است، اظهار کرد: روزنامه‌نگاری و مطبوعات می تواند در کشور ما وضع بهتری داشته باشد. او تحقق این امر را لازمه اتحاد میان روزنامه‌نگاران و همدلی آنها دانست وگفت: باید بین مردم و رسانه‌ها یک تعامل دوسویه برقرار باشد.

وزیر ارشاد در این جلسه رسانه‌ها را به نقد خودشان دعوت کرد و گفت: رسانه‌ای‌ها باید همان طور که مسئولان کشور را نقد می کنند، به نقد خودشان هم بپردازند. درست است که مطبوعات آینه یک جامعه هستند، ولی گاهی به سمت خودشان هم نیم نگاهی بیندازند.

محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اکنون در فضای رسانه‌ای کشور نهادینه شده و تاثیر نظرات داوران این جشنواره در مورد قالب‌هایی که بررسی می‌شود، حتی در هفته‌نامه‌های نقاط دورافتاده نیز نمایان است.

سخنران بعدی این برنامه اکرامی‌فر بود. او درباره افزوده شدن بخش طنز به رشته‌های این جشنواره گفت: طنز امروز در مطبوعات ما غریب است، هم تعداد طنزنویسان مطبوعاتی کم است، هم روزنامه‌هایی که طنز منتشر می‌کنند.

طنزها هم به برخی حوزه‌ها مثل سیاست و ورزش محدود شده‌اند. او پیشنهاد کرد هم قلم‌های طنزنویس زیاد شود، هم تعداد روزنامه‌هایی که طنز منتشر می‌کنند و هم محدوده طنز باید گسترش پیدا کند.

تقدیر از برگزیدگان حوزه کتاب

از سوی دیگر خبرنگاران و تولیدکنندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حوزه کتاب همزمان با ایام هفته کتاب، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، خبرنگاران و تولیدکنندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حوزه کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، پدرام پاک‌آیین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

در این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه در حوزه کتاب تقدیر شد که سجاد روشنی، خبرنگار جام‌جم نیز در زمره خبرنگاران فعال این حوزه بود.

زینب مرتضایی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها