مدیرکل استاندارد استان تهران از کم‌فروشی 30 درصد از آبمیوه‌ها و نکتارهای موجود در بازار خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۳۰

به گزارش ایسنا، مسلم بیات با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار به دلیل نگرانی‌های به وجود آمده به صورت ویژه از بازار موادغذایی نمونه‌برداری شد، توضیح داد: نتایج بررسی ما نشان داد که 30 درصد از نمونه‌های نکتار و آبمیوه، 4/11 درصد از نمونه‌های کمپوت و کنسرو، 10 درصد از نمونه‌های روغن و 8/8 درصد از نمونه‌های فرآورده‌های لبنی دارای مغایرت وزنی با استاندارد اعلام شده است. همچنین 2/2 درصد از فرآورده‌های لبنی از نظر میزان چربی مغایر با استاندارد درج شده روی محصول است.

وی افزود: به صورت جزئی‌تر 25 درصد از شیر، 20 درصد از ماست، 7/15 درصد از رب گوجه‌فرنگی، 2/14 درصد از کنسرو تن ماهی، 5/12 درصد از انواع کنسروهای خورش و 1/11 درصد ازکنسروهای لوبیا چیتی نمونه‌برداری شده از بازار نیز از نظر وزنی مغایر با استاندارد بود.

او با اشاره به کشف 17 مورد جعل علامت استاندارد در هفت ماهه امسال افزود: در همین مدت 800 مورد اعلام جرم در دادگاه‌ها علیه تولیدکنندگان متخلف شد، ضمن این‌که در هفت ماهه امسال 2000 کیلوگرم وزنه غیراستاندارد نیز از بازار جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به توقیف 3045 گرم طلای غیراستاندارد از نظر عیاری و وزنی در تهران طی هفت ماهه امسال خاطرنشان کرد: تاکنون 40 واحد تولید مصنوعات طلا در استان تهران پروانه کاربرد علامت استاندارد گرفته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها