مامور قلابی که با فریب راننده یک خودروی زانتیا و به بهانه تعقیب یک متهم، خودروی او را دزدیده بود، دستگیر و معلوم شد وی پیش از این نیز به همین اتهام بازداشت شده است.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۲

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چند روز پیش مردی با حضور در کلانتری 133 شهرزیبا با ارائه شکایتی از سرقت خودروی زانتیای خود از سوی فردی که خود را پلیس معرفی می‌کرد، خبر داد.

شاکی گفت: پیش از سرقت تصور می‌کردم فردی که لباس ماموران را به تن دارد و خود را میثم معرفی می‌کند یک پلیس واقعی است؛ زیرا وی در زمان سرقت نیز ادعا می‌کرد برای دستگیری یک متهم فراری به تهران آمده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، مالباخته پس از حضور در اداره پنجم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پانزدهم آبان در آزادراه کرج ـ قزوین در حال تردد بودم که در پمپ بنزین گلشهر، یک نفر را با لباس نظامی و درجه ستوان سومی دیدم که منتظر ماشین ایستاده بود. پس از سوار کردن این شخص، وی خودش را میثم معرفی کرد. در طول مسیر با یکدیگر دوست شدیم تا این که وی مقابل دادگاه هشتگرد از خودرو پیاده شد و قبل از پیاده شدن نیز شماره تلفن مرا گرفت. شاکی اضافه کرد:دو روز بعد میثم با من تماس گرفت و عنوان کرد پس از پایان مأموریتش، همدیگر را ملاقات کنیم. حدود ساعت 12 بود که دوباره تماس گرفت و عنوان کرد خودرویش خراب شده و به این بهانه از من خواست به دنبال او بروم. در فلکه اول صادقیه او را سوار خودرو کرده و از آنجا به سمت ایستگاه مترو صادقیه رفتیم. مقابل خیابان سازمان آب بود که میثم مدعی شد احتمال تعقیب و گریز وجود دارد و از آنجا که او راننده بنز است، بهتر است او رانندگی کند تا دچار تصادف نشویم. به این بهانه از من خواست پشت فرمان ماشین بنشیند؛ اما پس از پیاده شدنم و قبل از آن‌که بتوانم سوار ماشین شوم، او بسرعت پشت فرمان نشست و با سرقت خودرو از محل فرار کرد.

با اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره پنجم با چهره نگاری و بررسی بانک اطلاعات پلیس موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام میثم، بیست و چهار ساله شدند که پیش از این و در سال‌های 88 و 89، به اتهام استفاده غیرمجاز از عنوان و لباس نظامی دستگیر شده و هیچ‌گونه وابستگی به هیچ یک از ارگان‌های نظامی یا انتظامی نداشته است.

با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی محل‌های تردد متهم در شهرستان هشتگرد شده و بلافاصله با نیابت قضایی به محل اعزام شدند. پس از هماهنگی با فرماندهی انتظامی هشتگرد، محل‌های تردد وی در هشتگرد تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت تا سرانجام هجدم آبان و در فاصله زمانی کمتر از 24ساعت پس از سرقت، متهم را همراه خودروی سرقت شده شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از داخل خودروی مسروقه نیز یک دست لباس نظامی با درجه ستوان سومی کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها