به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر، واگذاری مسکن مهر به معتادان بهبود یافته در برخی استان‌ها فعال شده اما با توجه به وجود برخی مشکلات درباره ضمانت اعطای وام مسکن مهر به این افراد، ستاد مبارزه با موادمخدر در حال پیگیری این موضوع است.
کد خبر: ۵۱۴۷۴۹

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سال گذشته در مصوبات هیات وزیران، مواردی درخصوص حمایت از معتادان به تصویب رسید که پوشش بیمه‌های پایه و بستری معتادان بی‌بضاعت، اختصاص 5 درصد اعتبارات بخش اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به معتادان بهبود یافته، الزام سازمان آموزش فنی حرفه‌ای به آموزش سالانه 25 هزار معتاد بهبود یافته و اولویت اعطای مسکن مهر به معتادان بهبود یافته از جمله این مصوبات است.

دین‌پرست تصریح کرد: هم‌اکنون تنها مشکل معتادان، موضوع بیمه درمان آ‌نهاست که در حال رایزنی با دستگاه مربوط هستیم و تا یک ماه آینده تکلیف مصوبات مربوط به بیمه درمان معتادان مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، آموزش معتادان بهبود یافته را طبق مصوبه آغاز کرده و آیین‌نامه اختصاص 5درصد سهم اشتغال به معتادان بهبود یافته نیز تهیه شده و در جلسه آینده ستاد به تصویب می‌رسد.

دین‌پرست با اشاره به تغییرات قوانین مربوط به معتادان نسبت به سه دهه گذشته گفت: سال 1369 برای معتادان در برخی شرایط تا 12 سال حبس پیش‌بینی شده بود، اما در قانون سال 76 این نگاه تغییر کرده و رویکرد «درمان محور» جایگزین قانون قبلی می‌شود، با این عنوان که اعتیاد جرم تلقی شده، اما معتادانی که در چرخه درمان قرار بگیرند، از تعقیب کیفری معافند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها