تکه‌تکه کردن اجساد در قدیمی‌ترین شهر اروپا

باستان شناسان کشف کردند که ساکنان قدیمی‌ترین شهر اروپا که امروزه در بلغارستان قرار دارد، اجساد مردگان خود را پیش از دفن تکه‌تکه می‌کردند.
کد خبر: ۵۱۲۸۶۸

با گذشت دو هفته از کشف بقایای قدیمی‌ترین شهر قاره اروپا در کشور بلغارستان، باستانشناسان دریافتند که ساکنان این شهر 6700 ساله اجساد را پیش از دفن مثله می‌کردند.

به گزارش دیلی‌میل، قدیمی‌ترین شهر اروپا در حومه شهر تاریخی «پراودیا» در منطقه «وارنا» کشور بلغارستان واقع شده و از مدتی قبل باستانشناسان موسسه ملی باستان‌شناسی بلغارستان و موزه شهر «صوفیه» مشغول کاوش در آن هستند.

در قبرهای کشف شده، اجسادی کشف شده‌اند که به دو نیم تقسیم شده و استخوان لگن اجساد به سمت بالا قرار داده شده، این در حالیست که ساکنان این شهر بسیار ثروتمند بوده و برای حفاظت از ثروت خود دیوارهایی سنگی به ارتفاع سه متر و ضخامت دو متر در بیرون شهر ایجاد کرده بودند.

هرچند بلغارستان کشوری غنی از نظر داشتن محوطه‌های تاریخی است، اما بیش‌تر محوطه‌های این کشور بدون حفاظت به حال خود رها و به منبع درآمد قاچاقچیان آثار تاریخی تبدیل شده‌اند.

کارشناسان برآورد کرده‌اند در بلغارستان بین 30 تا 33 هزار نفر به کاوش غیرقانونی در محوطه‌های تاریخی و قاچاق آثار کشف‌شده مشغول هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

پروژه کاوش در محل کشف قدیمی‌ترین شهر اروپا برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها