وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسلما فناوری پهپادی که اخیرا توسط نیروی مقاومت لبنان بر فراز رژیم اشغالگر قدس به پرواز درآمد و چشمان دشمنان را خیره کرد، پیشرفته‌ترین فناوری ایران نبود.
کد خبر: ۵۱۲۷۱۸

سردار احمد وحیدی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر هواپیماهای بدون‌سرنشینی را با فناوری بسیار پیشرفته‌تر از پهپادی که اخیرا از سوی حزب‌الله بر آسمان اسرائیل به پرواز درآمد در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌نمایی حزب‌الله با پرواز هواپیمای بدون‌سرنشین بر فراز آسمان اسرائیل، هیمنه و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و ضربه محکمی به آنان وارد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: رژیم صهیونیستی، روی سیستم پدافند هوایی و گنبد آهنین خود بسیار تبلیغات کرده بود، اما این پهپاد آنان را رسوا کرد و آبرویشان را برد چون آنها با انجام عملیات روانی و بزرگ نشان دادن قدرت نظامی‌شان به کشورهای مختلف تجاوز می‌کنند و زمانی که این ادعاها از درون متلاشی شود، قدرتشان کاملا به لحاظ روانی شکسته خواهد شد.

این پهپاد که به نام ایوب ماندگار شد، توانست از سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» که در سراسر مرز نوار غزه مستقر شده است، بدون شناسایی عبور کند و ضمن پرواز بر فراز مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای اسرائیل، عملیات شناسایی خود را انجام دهد.

وزیر دفاع همچنین در حاشیه همایش گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ایران در پاسخ به تحریم‌ها، تنگه هرمز را می‌بندد یا خیر، گفت: این دو موضوع ربطی به هم ندارند و کاملا از هم مجزا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها