پرستاران و تکنیسین‌ها وارد چرخه آموزش مداوم می‌شوند

به گفته مدیرکل آموزش مداوم جامعه پزشکی، در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی برای پرستاران، عینک‌سازان و تکنیسین‌ها نیز برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۱۲۶۸۵

به گزارش ایسنا، دکتر احمد عامری گفت: تا پیش از طراحی سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی، فقط کسانی شامل آموزش مداوم می‌شدند که پروانه کار از نظام پزشکی داشتند، ولی با راه‌اندازی این سامانه امروزه تمام کسانی که شامل قانون آموزش مداوم هستند مانند تکنیسین‌ها، پرستاران و عینک‌سازان وارد چرخه آموزش مداوم می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون محتوای آموزشی و برنامه‌های لازم آموزشی برای این گروه‌ها در دست طراحی است.

وی با بیان این‌که پیش از طراحی سامانه جامع آموزش مداوم جامعه پزشکی، این آموزش‌ها به صورت جزایر پراکنده‌ای انجام می‌شد و در هیچ جایی اطلاعات آن وجود نداشت، توضیح داد: همه کسانی که مشمول آموزش مداوم بوده، هم‌اکنون در این سامانه عضو هستند. این سامانه هم به مشمولان آموزش‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند و هم به ما اطلاع می‌دهد چگونه برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وی، گواهی‌های آموزشی قبلا کاغذی صادر می‌شد و افراد بعد از پنج سال باید مدارک خود را به دانشگاه‌ها و سازمان نظام پزشکی می‌دادند که این مسیرها با طراحی این سامانه حذف شده است.عامری افزود: در حقیقت به محض این‌که فرد در سامانه ثبت‌نام می‌کند و دبیر برنامه تائید می‌کند که فرد در آموزش شرکت کرده، امتیازش در سامانه ثبت شده و در پایان پنج سال نیز سازمان نظام پزشکی که مجری صدور پروانه است با دسترسی به سامانه، این اطلاعات را می‌بیند و اقدام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها