مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد

دوربین مداربسته سارقان برای کنترل مخفیگاه

باند سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو در غرب پایتخت متلاشی شد و در این ارتباط چهار سارق حرفه‌ای به دام افتادند و از آنان مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۱۲۴۴۷

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین اسماعیل‌زاده آذر رئیس کلانتری150 تهرانسر در این باره گفت: چندی پیش از سوی اهالی شهرک دریا گزارش‌هایی مبنی بر این‌که چند جوان خلافکار با اجاره یک آپارتمان مسکونی، این محل را پاتوق استعمال مواد مخدر، انبار و محل خرید وفروش اموال مسروقه کرده‌اند، با دستور قضایی به کلانتری150 تهرانسر ارجاع و در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی یادآور شد: محدوده کلانتری 150 تهرانسر به دلیل وجود معابر و خیابان‌های خلوت همیشه مورد توجه سارقان بوده و وجود مکان‌هایی که پاتوق افراد خلافکار و سابقه‌دار قلمداد می‌شود، نیز یکی از علل اصلی حضور این افراد است.

وی اضافه کرد:به همین منظور ماموران کلانتری 150 تهرانسر نیز اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی این مکان‌ها و دستگیری افراد مجرم به اجرا گذاشته و با جلب‌نظر مقامات قضایی نسبت به پاکسازی این گونه محلات از حضور افراد خلافکار که اصلی‌ترین خواسته ساکنان و کسبه محل و حوزه استحفاظی است، به مرحله اجرا درآورده‌اند.

شناسایی مخفیگاه

رئیس کلانتری 150تهرانسر اظهار کرد: با دریافت این خبر، کارآگاهان معاونت تجسس کلانتری تحقیقات گسترده خود را در این زمینه آغاز کردند. تحقیقات و بررسی‌های پلیسی ادامه یافت تا این‌که شامگاه پنجشنبه چهارم مهرماه ماموران در شهرک دریا موفق شدند مخفیگاه متهمان را در خیابان صدف شناسایی کنند.

سرهنگ اسماعیل زاده با اشاره به این‌که رفت و آمد‌های مشکوک اعضای باند باعث نارضایتی و ناامنی اهالی شده بود، تصریح کرد: با تعقیب و مراقبت نامحسوس متهمان و شناسایی مخفیگاه آنها، ماموران دریافتند فردی به نام حسین که از سارقان، مالخران و خلافکاران سابقه‌دار منطقه بوده، مالک این خانه است.

در تحقیقات بیشتر معلوم شد سرکرده باند به صورت ماهرانه یک دستگاه دوربین مداربسته در بیرون آپارتمان نصب کرده است تا بتواند رفت و آمدهای بیرون از منزل را کنترل کند. اسماعیل‌زاده عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضایی، سرکرده باند با اجرای عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی هنگام خروج از مخفیگاه خود دستگیر شد و ماموران با استفاده از کلید متهم وارد منزل شدند و دیگر اعضای باند به نام‌های اکبر، مرتضی و مجید را که در حال مصرف شیشه بودند، یکی پس از دیگری دستگیر کردند.

کشف اموال مسروقه

رئیس کلانتری 150 تهرانسر افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اسناد و مدارک سرقتی، پنج عدد ضبط خودرو، یک عدد ساب، تعدادی جک خودرو، یک عدد شوکر، سه عدد قمه، ده عدد گوشی تلفن همراه و تعداد زیادی کلید و مقادیر قابل توجهی مواد روانگردان شیشه کشف و یک دستگاه خودروی پژو 405 که متعلق به متهمان بود، توقیف شد.

وی یادآور شد: متهمان پس از دستگیری به کلانتری 150 تهرانسر انتقال داده شدند و در دایره تجسس کلانتری از آنان به اتهام سرقت لوازم خودرو، دایر کردن مکان فساد و پاتوق استعمال مواد مخدر تحقیق شد. اعضای باند با اعتراف به اعمال خلافکارانه خود در بازجویی‌های پلیسی اظهار کردند: با استفاده از کلیدهایی که در اختیار داشتیم، شبانه در سطح معابر و کوچه‌ها ترددمی‌کردیم و پس از باز کردن در خودرو‌هایی که فاقد سیستم ایمنی و دزدگیر بودند، لوازم و محتویات داخل آن را به سرقت برده و در مخفیگاه خود انبار می‌کردیم تا در زمان مشخص آن را به مالخران بفروشیم.

سرهنگ اسماعیل‌زاده تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده بنا به دستور مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها