در حملات توپخانه‌ای دیروز رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه چهار فلسطینی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۵۱۱۷۴۵

به گزارش ایسنا، اسماعیل السلی بیست و پنج ساله از اعضای گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، یکی از شهدای این حملات بود. در پاسخ به این اقدام، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز بامداد دیروز بیش از 30 موشک به مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که بر اثر آن چند صهیونیست زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز سه‌شنبه شب اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه از صبح روز سه‌شنبه پنج نفر شهید و ده نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم به حمله زمینی علیه غزه تهدید کرد.

به گزارش فارس، باراک گفته است تل‌‌آویو هیچ‌گونه نگرانی از سفر امیر قطر، نخست‌وزیر ترکیه و هر رهبر دیگری به غزه ندارد؛ مشروعیت بخشی به حماس برای اسرائیل اهمیت ندارد، آنچه مهم است مقابله با شلیک موشک‌ها و گروه‌های فلسطینی در غزه است. باراک گفت که گروه‌های فلسطینی طی ماه جاری 15 نفر از اعضای خود را از دست داده‌اند و سعی دارند به این خسارت خود پاسخ دهند.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همزمان با سفر امیر قطر به این منطقه صورت می‌گیرد. شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر روز سه‌شنبه از طریق مصر وارد غزه شد و با مقامات دولت حماس در این منطقه دیدار و گفت‌وگو داشت. قطر قرار است روی یک پروژه ساختمانی در غزه سرمایه‌گذاری کند. امیر قطر روز سه شنبه در سخنرانی خود در دانشگاه اسلامی غزه گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که فلسطینیان اختلافات خود را با تکیه بر توافق‌نامه‌های دوحه و قاهره با مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) حل ‌و فصل کنند.

در پایان این مراسم اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس به امیر قطر و شیخه موزه بنت سند، همسر او نشان «وفاداری فلسطینی» تقدیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها