در تازه‌ترین موج درگیری‌ها در شهر طرابلس لبنان 3 نفر کشته شدند که به این ترتیب تعداد کشته‌های این منطقه به 9 نفر افزایش یافت

ورود آمریکا به پرونده ترور مقام امنیتی لبنان

با وجود هشدار حزب‌الله مبنی بر وارد نشدن آمریکا به پرونده ترور وسام حسن، رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان، به نظر می‌رسد برخی طرف‌ها در لبنان تلاش می‌کنند پای آمریکا را به عمد به این ماجرا بکشانند. به گزارش ایرنا، اشرف ریفی، فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد گروهی از (اف. بی. آی) آمریکا برای تحقیق درخصوص ترور وسام حسن وارد بیروت خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۱۴۵۴

در این بیانیه که توسط روابط عمومی دفتر فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان منتشر شده، آمده است: در پی تماس تلفنی نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا و درخواست وی از دولت آمریکا به منظور کمک فنی درخصوص این ترور، این گروه به بیروت می‌آیند. در این بیانیه آمده است: روبرت مولر، مدیرکل دفتر تحقیقات اف. بی. آی طی تماسی با ریفی، نسبت به کمک به لبنان برای تحقیقات در زمینه ترور وسام حسن ابراز آمادگی کرده است.

در همین رابطه فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان اعلام کرد، یک گروه از دفتر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا طی دو تا سه روز آینده به بیروت می‌آیند تا به نیروهای امنیتی لبنان برای دستیابی به سرنخ‌های جنایی پرونده ترور وسام حسن کمک کنند. از سوی دیگر، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد پیشنهاد آمریکا مبنی بر مشارکت در پرونده تحقیقات ترور وسام حسن هشدار داد و گفت: تلاش‌هایی که در راستای بین‌المللی کردن این پرونده صورت می‌گیرد هیچ اثری در نتیجه کار آن نخواهد داشت، چراکه تنها مسئولان قضایی لبنان صلاحیت بررسی آن را دارند.

موضوع دیگر این روزها در لبنان، ناآرامی‌هایی است که پس از کشته شدن وسام حسن در برخی مناطق به خصوص طرابلس در شمال به وقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد. به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین موج درگیری‌ها در شهر طرابلس لبنان بین علوی‌های طرفدار دولت سوریه و مخالفان این کشور سه نفر کشته شدند که به این ترتیب تعداد کشته‌های این منطقه به 9 نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر، منابع نزدیک به سعد الحریری، رئیس حزب المستقبل لبنان در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند، جریان 14 مارس که متشکل از گروه‌های مخالف دولت لبنان است، نشست‌های دو روز اخیر پارلمان را که وزرای دولت در آن حاضر می‌شوند، تحریم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها