رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ گفت: در حال حاضر بازار با رکود شدیدی مواجه است و حتی با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر ممکن است شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باشیم.
کد خبر: ۵۱۰۸۰۰

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که قیمت طلا و سکه در بازار حباب ندارد، افزود: با توجه به پایین بودن قیمت طلا در بازارهای داخلی نسبت به قیمت آن در بازارهای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی واقعی است و حباب ندارد. او ادامه داد: قیمت طلا در ایران نسبت به قیمت جهانی آن هنوز پایین‌تر است و با تثبیت نرخ ارز می‌توان شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود.

وفادار درباره این که آیا قیمت سکه و طلا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: این موضوع بستگی به نظر بانک مرکزی دارد. اگر روی قیمت‌ها مدیریت شود قیمت طلا ثابت مانده و حتی در آینده شاهد کاهش قیمت آن نیز خواهیم بود. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ با تاکید بر این‌که قیمت طلا و سکه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، خاطرنشان کرد: خرید طلا و سکه ضرر نداشته و همیشه یک سرمایه ایمن برای مردم است. از این رو هر زمان نسبت به تهیه طلا و سکه اقدام کنند، متضرر نخواهند شد.

وفادار اظهار کرد:‌ این موضوع تنها در مورد طلا و سکه صدق می‌کند ولی ارز نمی‌تواند سرمایه ایمنی برای مردم باشد. بانک‌ها نیز باید کمک کنند طلا و سکه مردم را نگه داشته و درصد سود سپرده‌گذاری آنان را پس از سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های تولیدی به آنها پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها