ادامه مذاکرات ایران و 1+5 در ماه آینده

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران و گروه 1+5 با حضور کاترین اشتون و سعید جلیلی احتمالا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد که البته محل این دیدار هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۵۱۰۴۸۷

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، مقامات روسیه امیدوارند که دور جدید مذاکرات بین نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 با حضور همه طرفین شرکت کننده برگزار شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده دائم این کشور در این مذاکرات روز پنجشنبه اعلام کرد صحبت بر سر برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در شکل کامل آن است که با حضور کاترین اشتون، مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و همچنین مشارکت معاونان وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 برگزار خواهد شد.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: درخصوص محل برگزاری این مذاکرات باید بگویم که در هر صورت این دیدار در مسکو اتفاق نخواهد افتاد.

اقدامات اروپا علیه ایران برای ادامه مذاکرات سازنده نیست

همزمان با این اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه، معاون اطلاعات و مطبوعات این وزارتخانه تاکید کرد اقدام اخیر اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برای از سرگیری مذاکره با این کشور سازنده نیست و آن را با خطر روبه‌رو می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه، معاونت اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرگزاری اینترفاکس درباره امکان برگزاری ملاقات گروه 1+5 با ایران پس از اقدام اخیر اتحادیه اروپا گفت: از تصویب بسته جدید تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران عمیقا نگران شده‌ایم. وی افزود: بار دیگر متذکر می‌شویم که ما تحریم‌های یکجانبه از طرف برخی کشورها و اتحادیه‌ها خارج از شورای امنیت سازمان ملل را ابزار مشروع سیاست بین‌المللی تلقی نمی‌کنیم.

در همین حال رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که ایران ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو را افزایش داده است.

از سوی دیگر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد آژانس هرگز سخنی مبنی بر این‌که ایران سلاح هسته‌ای دارد، بیان نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: چیزی که همواره ما بیان کرده‌ایم این است، اطلاعاتی گسترده و منسجم وجود دارد که نشان می‌دهد ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود درگیر مسائل مربوط به توسعه بوده است و این موضوعی است که ایران باید به آنها پاسخ دهد. جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده و در همکاری با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حداکثر تلاش خود را کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها