
انگار یاد نگرفتهایم که همیشه کارهای تابلو و بزرگ و پرخرج و پرسروصدا جواب نمیدهد، یاد نگرفتهایم که فرستادن فلهای پیامکهای بیمحتوا به موبایل خلقالله «تبلیغ» نیست، تبلیغ مستقیم و تابلو نه تنها تبلیغ محسوب نمیشود که خود ضدتبلیغ است.
یاد نگرفتهایم که تبلیغ لزوما نباید در «خیابان» باشد؛ میشود از روی تبلیغ ماهوارهای و خارجی تقلید نکرد. یاد نگرفتهایم که خلاقیت را از جلوی چشمان، از نزدیک خودمان شروع کنیم. تبلیغ و خلاقیت میتواند خیلی دمدستتر و سادهتر و جلوی چشمتر باشد. زیباسازی و بومیسازی میتواند خیلی سهلالوصولتر از آن چیزی باشد که فکر میکنیم.
کمتر یادمان هست که عرصه و میدان بروز ذوق و خلاقیت حتما یک تابلوی غولپیکر کنار بزرگراه نیست، میتواند خیلی کوچک تر و زیباتر باشد، میتواند روی قوطی مقوایی یک «دستمال کاغذی» به تجسم درآید. یک ایدهپرداز خوشسلیقه در یک کارخانه دستمال کاغذی که لابد دلش خیلی با کاشیکاریهای یزد و اصفهان بوده، طرح «کاشی معرق اسلیمی» را انداخته روی قوطی مقوایی دستمال کاغذی. هم برای فرهنگ بومی و تاریخی و اسلامی ـ ایرانی تبلیغ کرده و هم برای ذوق و خلاقیت خودش؛ به همین سادگی! به همین کوچکی، به همین موثری!
بهمن هدایتی / جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگوی جامجم با ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دولت سیزدهم مطرح شد
بهمناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس رادیو گفتوگو با مهدی شهابتالی، مدیر این شبکه گفتوگو کردیم
در گفتوگوی اختصاصی خبرنگار روزنامه «جامجم» در بیروت با حسن عزالدین، عضو بلندپایه حزبالله و نماینده پارلمان لبنان مطرح شد