کرش فهرست نهایی را اعلام کرد؛ قوچان‌نژاد، دژاگه و نظری آمدند

چهره‌های جدید در تیم ملی برای دیدار با کره‌جنوبی

در فاصله 9 روز مانده تا دیدار حساس تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی، کارلوس کرش با کشیدن خط قرمز روی نام امید ابراهیمی و محمد غلامی از سپاهان، سید جلال رافخایی از ملوان و میلاد نوری از صبا فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۸۰۱۱

25 بازیکـــنی که تیم ملی را برای بازی حساس روز بیست و پنجم مهر با کره‌جنوبی همراهی می‌کنند، این نفرات هستند:

دروازه بان ها: سیدمهدی رحمتی (استقلال)، رحمان احمدی (سایپا)، سوشا مکانی (نفت تهران)

مدافع ها: خسرو حیدری و پژمان منتظری (استقلال)، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی (پرسپولیس)، محمدنصرتی و احسان حاج صفی (تراکتورسازی)، مازیار زارع (ملوان)

خط میانی: جوادنکونام (استقلال)، محمدنوری و علی کریمی (پرسپولیس)، آندرانیک تیموریان (الخریطیات)، پژمان نوری (ملوان)، امید نظری (آنجل هولمز)

مهاجم ها: اشکان دژاگه (فولام)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، مسعودشجاعی (اوساسونا)، محمد قاضی و کریم انصاری‌فرد (پرسپولیس)، رضا قوچان‌نژاد (سنت ترویدن) و احمد حسن‌زاده (مس)

پیش تر سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی هم با کشیدن خط قرمز روی نام چند بازیکن قدیمی و باسابقه، اسامی 23 بازیکن را برای رویارویی با تیم ملی ایران به اردو دعوت کرد. لی دونگ گوک مهاجم سی و سه ساله و لی یونگ سو مدافع سی و دو ساله کره‌ای‌ها بازیکنانی هستند که در فهرست جدید سرمربی کره جایی ندارند. این در حالی است که هر دو بازیکن در جام جهانی 2010 در تمام بازی‌های کره‌جنوبی حضور داشتند.

چوی کانگ هی، سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی با این توجیه که از عملکرد بازیکنان باتجربه خود در بازی با ازبکستان راضی نبوده، آنها را برای بازی با ایران از فهرست خط زده است تا از چند چهره جدید برای حضور در اردو دعوت کند. یکی از این تازه‌واردها که بازیکن زهرداری هم نشان داده، هافبک راست تیم فوتبال هامبورگ، سون هیونگ مین است. این مهاجم بیست ساله تنها 9 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد اما در فصل جدید بوندس لیگا، در تمام بازی‌های هامبورگ به میدان رفته و چهار گل نیز به ثمر رسانده است. شوتزنی و سرعت بالا از ویژگی‌های بارز این بازیکن جوان به شمار می‌رود.

در این سوی میدان، کرش هم می‌تواند با چند تغییر تیمش را برای بازی با کره‌جنوبی ارنج کند. کره‌ای‌ها مثل فوتبالدوستان ایرانی شناخت چندانی از رضا قوچان نژاد ندارند و این موضوع می‌تواند کمک کــند که او در نخستین بازی ملی اش همه را غافلگیر کند.

قوچان نژاد که بتازگی از فیفا مجوز بازی در تیم ملی ایران را دریافت کرده است، در سه بازی اخیر تیمش در لیگ دسته دوم و جام حذفی چهار گل به ثمر رسانده و در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد. او به همراه اشکان دژآگه و امید نظری دیروز به تهران آمد تا از امروز صبح همراه با دیگر نفرات اردونشین برای بازی با کره‌جنوبی آماده شود. جلسه تمرینی امروز ساعت 10 و 30 دقیقه در زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود. کرش از امروز تنها هفت جلسه تمرینی فرصت دارد تا بازیکنانی چون قوچان نژاد و نظری را با دیگر نفرات تیم هماهنگ کند.

کره‌ای‌ها به دنبال زمین تمرین

اما همزمان با حضور همه بازیکنان اردونشین و آغاز دور جدید تمرین‌های تیم ملی فوتبال ایران، کره‌ای‌ها هم از امروز بعدازظهر تمرینات خود را با آب و هوای تهران از سر خواهند گرفت. این نخستین باری نیست که کره‌جنوبی در تهران به مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان می‌رود، اما از معدود دفعاتی است که آنها یک هفته زودتر به تهران می‌آیند.

دستیار سرمربی و مدیر اجرایی تیم ملی کره‌جنوبی به همراه آشپز فدراسیون فوتبال این کشور دو روز پیش به تهران آمدند و چهار بازیکن لژیونر کره هم شب گذشته به آنها ملحق شدند. دیگر نفرات تیم ملی کره‌جنوبی هم ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز به تهران می‌آیند تا به محض ورود، تمرینات این تیم هم از بعداز ظهر آغاز شود.

البته همین زود آمدن دردسرهایی هم برای کره‌ای‌ها داشته است. کادر فنی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی قصد برگزاری تمرین در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و بعدازظهر را دارد، حال آن‌که طبق قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کشور میزبان موظف است سه روز قبل از مسابقه برای تیم مهمان زمین تمرین فراهم کند!

پس از مخالفت فدراسیون با تمرین این تیم در زمین شماره دو مجموعه ورزشی آزادی، نماینده کره‌ای‌ها با مسئولان ورزشگاه آرارات هم به توافق نرسید. در حال حاضر ورزشگاه تختی جدی‌ترین گزینه برای این امر است. مدیر اجرایی تیم کره‌جنوبی دیروز با حضور در ورزشگاه دستگردی و ایران خودرو شرایط این دو زمین را هم مورد بررسی قرار داد.

علی کریمی: هواداران‌ کمک‌ کنند کره را ببریم

هافبک تیم ملی فوتبال ایران از هواداران خواست بیست و پنجم مهر با حضور در ورزشگاه آزادی از تیم ملی حمایت کنند تا راه شکست کره‌جنوبی هموار شود. علی کریمی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: از زمانی که از پرسپولیس کنار گذاشته شدم حرف‌های زیادی درباره من زده و حتی از طرف من منتشر شد. شاید دلیل اصلی این موضوع سکوت من بود که به خاطر پرسپولیس و هواداران پرشورش این کار را انجام دادم. اکنون هم قصد ندارم در آستانه بازی حساس بیست و پنجم مهر مقابل کره‌جنوبی در این باره حرفی بزنم.

وی ادامه داد: فوتبال ما در این شرایط نیاز به آرامش دارد و امیدوارم همه کمک کنند تا با حمایت پرشور همه هواداران ایرانی و دعای خیر افرادی که به ورزشگاه نمی‌آیند، با عبور از سد کره‌جنوبی راه رسیدن به جام جهانی 2014 هموار شود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها