کاهش خطر سرطان دهان با مصرف سبزی

محققان در تحقیقات خود دریافته‌اند که مصرف سبزی‌ها خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۷۹۵۲

به گزارش فارس، محققان موسسه سلامت دندان‌ها در انگلیس می‌گویند: می‌توان خطر ابتلا به سرطان دهان را با مصرف سبزی‌ها بویژه خانواده کلم شامل کلم بروکلی، کلم، گل کلم و تربچه به میزان دست‌کم یک بار در هفته، کاهش داد.

در واقع این تحقیقات وجود رابطه بین سوءتغذیه و سرطان دهان را تائید می‌کند، به این معنی که پیروی نکردن از یک رژیم غذایی سالم عامل خطرساز اساسی برای ابتلا به این بیماری است.

این محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که این سبزی‌ها را دست‌کم یک‌بار در هفته مصرف می‌کنند، با کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهان به میزان نزدیک به 17 درصد در مقایسه با کسانی که اصلاً این سبزی‌ها را مصرف نمی‌کنند، روبه‌رو هستند. همچنین سبزیجات خانواده کلم، تاثیر مثبتی بر برخی از انواع سرطان‌های دیگر می‌گذارد، به گونه‌ای که ثابت شد مصرف این سبزی‌ها به میزان یک‌بار در هفته خطر ابتلا به سرطان کلیه را نزدیک به 32 درصد، سرطان مری را 28 درصد و سرطان روده بزرگ و سینه را 17 درصد کاهش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها