مردی که با چاپ آگهی مبنی بر ارائه روادید کشورهای اروپایی و فراهم کردن مقدمات سفر، مردم را فریب ‌داده و از آنها میلیونی کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا دستگیر شد.
کد خبر: ۵۰۷۹۳۸

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا هنگام کنترل مدارک مسافران پرواز هوایی دبی به تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) به یکی از آنها که دختر جوانی بود، ظنین شدند و با بررسی مدارک وی معلوم شد، او برای سفر به آلمان ابتدا به فرودگاه دبی سفر کرده اما در آنجا از سوی پلیس فرودگاه به دلیل روادید جعلی آلمان، به ایران بازگردانده شده است.

با بازداشت دختر جوان، وی در بازجویی ادعا کرد پلیس دبی به اشتباه وی را به ایران بازگردانده و روادیدی که برای آلمان تهیه کرده نیز واقعی است.

در پی اظهارات متناقض دختر جوان، وقتی پی برد به اتهام جعل روادید باید روانه زندان شود، گفت که روادید را مردی برایش تهیه کرده و از جعلی بودن آن اطلاعی نداشته است.

دختر جوان در دام مرد کلاهبردار

دختر بازداشت شده با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با مرد جوان گفت: چندی پیش با یک جوان عراقی در ایران آشنا شدم و تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم اما او برای اقامت و کار به کشور آلمان سفر کرد و قرار شد، من نیز به وی ملحق شوم و همانجا زندگی مشترکمان را شروع کنیم. درصدد بودم ویزای آلمان را به دست آورم، اما موفق نشدم.

متهم اضافه کرد: چند هفته پیش آگهی مربوط به یک دفتر مسافرتی را که در ارتباط با تهیه روادید و فراهم کردن مقدمات سفر به کشور‌های اروپایی با قیمت مناسب فعالیت می‌کرد، در یکی از روزنامه‌ها خواندم و با آن تماس گرفتم.

دختر جوان یادآور شد: در پی این تماس، صاحب آن دفتر گفت که ساکن آمریکا بوده و هر سال چند مرتبه به دفتری که در ایران دارد، می‌آید و به کمک دوستانش مقدمات سفر افراد به کشور‌های اروپایی و تهیه روادید را فراهم می‌کند. او ادعا کرد از آنجا که چند روز دیگر باید محل دفتر را تغییر دهد، در یکی از پارک‌های تهران با من قرار ملاقات گذاشت.

سفر نرفته 18 میلیون تومان آب خورد

این متهم اضافه کرد: آن مرد چند مرتبه مرا ملاقات کرد و پس از تحویل گرفتن مدارکم، 18 میلیون تومان را طی چند مرحله از من دریافت کرد و یک هفته بعد روادید و همچنین یک بلیت سفر به دبی را به من داد. سپس از من خواست همراه وی به این سفر بروم تا او از دبی، مقدمات سفرم به آلمان را فراهم کند. با اعتماد به این مرد، همراه وی به دبی سفر کردم اما در فرودگاه آنجا، پلیس گفت روادید من جعلی بوده و اجازه ورود به دبی را ندارم.

وی یادآور شد: همانجا وقتی به مرد جوان اعتراض کردم که فریبم داده و کلاهبردار است، وی حرف‌هایم را نپذیرفت و ادعا کرد پلیس فرودگاه دبی اشتباه کرده و برای این‌که مشکل به وجود آمده را بررسی کند، همراهم به ایران بازمی‌گردد. وقتی هر دویمان به فرودگاه امام خمینی(ره) بازگشتیم، مرد جوان از گیت دیگر خارج و ناپدید شد و من دستگیر شدم.

در پی اظهارات دختر جوان، مرد شیاد تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش از سوی پلیس دستگیر شد. و به کلاهبرداری به بهانه تهیه ویزای شینگن و دریافت 18 میلیون تومان از دختر جوان اعتراف کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها