شمار خودروهای کشور امسال به 16 میلیون رسید

انتقاد پلیس از ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی که بدون استانداردهای لازم است، گفت: متاسفانه وانت پیکان هنوز هم شماره‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۱۸۲

اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این ‌که در پنج ماهه امسال 600 نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند، افزود: در این مدت نیز میزان تخلفات و جریمه رانندگان یک سوم کاهش داشته است.

به گفته وی در گذشته با کم شدن تعداد جریمه‌ها، حوادث و تخلفات نیز افزایش می‌یافت، اما این بار با ارتقای فرهنگ ترافیکی این اتفاق نیفتاد.

تغییر در نوع و مدت اعتبار گواهینامه‌ها

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص قانون جدید گواهینامه‌ها گفت: از مهر نیز تغییرات در نظام آموزش و صدور گواهینامه را خواهیم داشت که به موجب آن هم نوع گواهینامه و هم مدت اعتبار آن تغییر می‌کند.

سردار مومنی با بیان این‌ که در روش آزمون نیز تغییراتی اعمال خواهد شد، گفت: در بحث آموزش نیز دو نوع نظارت در آموزش‌ها و مهارت فارغ‌التحصیلان انجام می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا در قانون جدید پیش‌بینی شده آزمون نهایی گواهینامه رانندگی از سوی افسران پلیس راهور گرفته شود و دیگر آموزشگاه اختیاری در گرفتن امتحان از متقاضیان ندارد.

به گفته مومنی باید به این موضوع توجه کرد که گواهینامه مانند کارت ملی و شناسنامه یک حق عمومی نیست که همه شایسته دریافت آن باشند، بلکه باید در صورت داشتن مهارت و آمادگی لازم نسبت به اخذ آن اقدام کنند.

وی با بیان این‌ که در قانون جدید گواهینامه، انواع آن از شش به سه نوع پایه یک، دو و سه به ترتیب برای خودروهای سنگین، نیمه‌سنگین و سبک پیش‌بینی شده است، گفت: مدت اعتبار این گواهینامه‌ها نیز برای افراد کمتر از 65 سال، ده سال، 65 تا 70 سال، پنج سال و افراد بالاتر از 70 سال، دو سال است.

نظارت جدی بر عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی

مومنی با اشاره به فرآیند صدور گواهینامه برای موتورسیکلت اظهار کرد: موتورسیکلت‌سواران نیز حتما باید دوره‌ آموزشی را طی کرده و همانند گواهینامه رانندگی به آموزشگاه مراجعه کنند که این طرح نیز حتما عملی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا از مقایسه آموزشگا‌ه‌های رانندگی با یکدیگر خبر داد و گفت: در این طرح که مقدمات آن نیز فراهم شده است، تخلفات هنرجویان هر آموزشگاه پس از صدور گواهینامه نیز ثبت می‌شود و اگر در مقایسه آموزشگاه‌ها با یکدیگر،‌ آموزشگاهی رتبه پایینی کسب کند، با آن برخورد می‌شود.

مومنی با بیان این ‌که معتقدیم حتی وقوع یک تصادف و یک کشته نیز در کشورمان زیاد است، افزود: در سال 85 به ازای هر ده هزار خودرو، 23 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دادند که این آمار در سال 90 به 1/8 نفر در ازای هر ده هزار خودرو رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین این آمار در حالی است که در سال 85، هفت میلیون خودرو در کشور داریم، اما شمار خودروها امسال به 16 میلیون رسیده است.وی با بیان این‌ که میانگین دنیا در این خصوص 6/7 کشته به ازای هر ده هزار خودروست، گفت: گرچه این آمار به آمار جهانی نزدیک بوده، اما معتقدیم آمار سوانح در کشور ما همچنان بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها