پخش مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» به‌کارگردانی محمدحسین مهدویان با موضوع زندگی شهید باقری از روز جمعه هفتم مهر از شبکه یک آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۰۴۷۲۱

حبیب خزائی‌فر، آهنگساز این مستند از سرود معروف «ازخون جوان وطن لاله دمیده» برای تیتراژ این مستند بهره برده است. این سرود را علیرضا قربانی اجرا کرده است.

تولید این مجموعه مستند برای شبکه یک بیش از چهار سال به طول انجامیده و قرار است در ده قسمت 50دقیقه‌ای روی آنتن برود. 250 دقیقه از مستند «آخرین روزهای زمستان» بازسازی زندگی شهید باقری از دهه 30 تا 60 است.

حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» به جام‌جم گفت: بیش از یک سال تحقیق و نگارش فیلمنامه زمان برد. همچنین با چهره‌های شاخصی چون محسن رضایی، سردار رحیم صفوی، سرلشکر باقری و بسیاری دیگر از همرزمان شهید باقری که این روزها در سمت‌های مهم نظامی مشغول هستند، گفت‌وگو شده‌است.

وی افزود: گاهی هفت ماه برای وقت گرفتن از یکی از این بزرگواران صبر می‌کردیم، چرا که برایمان مهم بود وقتی که آنها برای گفت‌وگو می‌‌گذارند کافی و در زمانی باشد که فراغ خیال داشته باشند.

به گفته تهیه‌کننده بیشترین زمان صرف بازسازی بخش‌های زندگی شهید باقری از دوران تولد وی تا شهادتش شد.

به گفته والی‌نژاد برای ایجاد جذابیت بیشتر این مستند، حبیب خزائی‌فر به عنوان آهنگساز به سراغ ایجاد فضای نوستالژی در ساخت موسیقی رفته و از تم‌‌های موسیقیایی دهه 50 و 60 سود برده است.

خزائی‌فر در این باره به جام‌جم گفت: آن زمان از ارکستر زهی زیاد استفاده می‌شد، به همین دلیل ما هم از این سازها برای ساخت موسیقی استفاده کردیم. برای تیتراژ حسین مهدویان آهنگ «از خون جوانان وطن لاله دمیده» را انتخاب کرد که مضمون آن برای کار ما مناسب بود. البته با کمی جسارت آن ملودی قدیمی را تغییر دادیم و علیرضا قربانی هم بسیار خوب آن را اجرا کرد.

این آهنگساز، معتقد است انتخاب خواننده مناسب برای تیتراژ با توجه به مضمون و محتوای کل کار و ترانه نهایی یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند یک اثر را برای مخاطب جذاب و دیدنی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها