مقامات دولت حماس که از روز دوشنبه وارد مصر شده تا با مقامات این کشور به بررسی موضوعات مختلف بپردازند، از دور نخست این دیدارها با نخست‌وزیر مصر ابراز رضایت کردند. به گزارش فارس، طاهر النونو، گفت که اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در دیدار با هشام قندیل، همتای مصری خود روند پایان دادن به درد و رنج مردم نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۵۰۳۰۴۵

از سوی دیگر یک منبع آگاه گفت: دو طرف در این نشست امکان ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز بین نوار غزه و مصر و تعطیلی تونل‌های موجود در این منطقه را بررسی کردند. النونو که از اعضای هیات همراه هنیه در سفر به قاهره است، اظهار کرد که این دیدار نخستین دیدار مثبت با نخست‌وزیر مصر بود. وی تاکید کرد این دیدارها با نخست‌وزیر مصر ادامه خواهد داشت بویژه این‌که رهبران مصر رویکرد مثبتی در این زمینه دارند. بنا به گفته النونو، هنیه در این دیدار همچنین نسبت به خطراتی که قدس اشغالی و مسجدالاقصی را تهدید می‌کند و نیز تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در قدس هشدار داد. در این دیدار یوسف رزقه مشاور سیاسی هنیه، «فتحی حماد» و علاء الرفاتی، وزیران داخلی و اقتصاد و «غازی حمد» قائم مقام وزارت خارجه حضور داشتند.

ورود هنیه و هیات همراه به قاهره در حالی انجام شد که خالد مشعل،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ساعاتی قبل از وی به منظور دیدار با مقامات مصری و مذاکرات درخصوص تحولات فلسطین و بویژه محاصره نوار غزه وارد مصر شده بود. مقامات دولت حماس شب گذشته با محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها