فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد:

موشک رعد برای مقابله با هواپیماهای آمریکایی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص سامانه موشکی رعد که برای اولین بار در رژه امروز به نمایش درآمد، گفت: این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمریکایی تهیه شده است.
کد خبر: ۵۰۳۰۱۷

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه برد موشک‌های رعد 50 کیلومتر و ارتفاع آن 70 هزار پا است گفت: ما سال‌ها است که در تهیه سلاح‌های تهاجمی تحریم هستیم اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در سلاح‌های تدافعی و پدافندی داشتیم و همکاری‌های مشترک جهاد خودکفایی سپاه و ارتش پیشرفت‌های چشمگیری را در این خصوص رقم زده است.

وی با بیان اینکه از ایده تا محصول خیلی از تجهیزات ما ایرانی است گفت: انشاءالله در ما‌ه‌های آینده نیز پیشرفت‌هایی را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به این مراسم گفت: رژه ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح نشان داد که ایران آمادگی کامل برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری فکر تعرض به کشور را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اطلاعات جدید در مورد پهپاد جاسوسی گفت: این پهپاد که در اختیار مجموعه سپاه قرار دارد تا کنون دستاوردهای زیادی را برای ما داشته، دارد و در آینده نیز خواهد داشت.

حاجی زاده اظهار داشت: شناخت ما از برنامه‌ها و سیستم تهاجمی و دفاعی غربی‌ها برای ما مفید است.

حاجی زاده همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت حمله اسرائیل برخورد اولیه ایران با این رژیم چگونه خواهد بود گفت:‌ مطمئن باشید برخورد اولیه ما خارج از انتظار این رژیم است و آنها تصوری از واکنش ما نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه شاید مدیریت شروع درگیری میان اسرائیل و ایران با رژیم غاصب صهیونیستی باشد اما مدیریت ادامه جنگ، سطح برخورد و نقطه انتهایی جنگ را ایران تعیین می‌کند در این صورت چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در خصوص رزمایش مشترک آمریکا و 25 کشور دیگر در خلیج فارس گفت: این رزمایش هیچگونه تهدیدی برای ما نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام موثری بر علیه ایران داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در زمان وقوع جنگ چه اتفاقی برای تنگه هرمز خواهد افتاد گفت:‌ اگر روزی بیاید که تنگه هرمز برای ما منافعی نداشته باشد و آنها بخواهند ما را از این منافع محروم کنند ما نیز آنها را محروم خواهیم ساخت.

حاجی زاده در ادامه افزود:‌ در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد و همه کشورها از تنگه هرمز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امنیت تنگه هرمز را جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند نه کشوری دیگری.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها