رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برنامه عرضه عمده سهام چند شرکت بزرگ دولتی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۷۳۴

به گزارش فارس، در جریان نخستین نشست مطبوعاتی محمدرضا احمد‌وند با بیان این‌که سازمان خصوصی‌سازی طبق قانون بودجه 91 دو تعهد اصلی دارد، اظهار کرد: تعهد اول واریز 6500 میلیارد تومان از اقساط واگذاری‌های گذشته و واگذاری‌های نقد سال‌جاری و تعهد دوم تخصیص 33 هزار و 500 میلیارد تومان از سهام و دارایی‌های دولت بابت رد دیون و تسویه حساب طلب پیمانکاران است.

این مقام مسئول با بیان این‌که سازمان خصوصی‌سازی در این چارچوب حرکت خواهد کرد،در مورد عملکرد سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی هم گفت: طی سال گذشته بیش از 8/4 هزار میلیارد تومان از واگذاری‌ها به بخش خصوصی، 98/2 هزار میلیارد تومان بابت رد دیون، 4/1 هزار میلیارد تومان بابت طلب پیمانکاران و مشاوران و بیش از 2/15 هزار میلیارد تومان طلب بانک‌ها واگذار شده است. با این اوصاف جمع کل واگذاری‌های سال گذشته بالغ بر 5/24 هزار میلیارد تومان بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که در هفته‌های آینده بلوک‌های 53 درصدی ذوب‌آهن، 5/50 درصدی فولاد خوزستان و 5/17 درصدی سایپا در بازار سهام عرضه خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر این موارد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دولتی که از لحاظ ارزش از مخابرات هم بزرگ‌تر است، در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد. این هلدینگ متشکل از 13 شرکت پتروشیمی و دو شرکت خدماتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها