با گذشت بیش از 40 روز از زلزله آذربایجان شرقی، نگرانی‌ها در مورد فرا رسیدن فصل سرما و نبود سرپناهی مطمئن برای این فصل رو به افزایش است، هرچند استاندار آذربایجان شرقی روند بازسازی روستاهای زلزله‌زده این استان و ساخت خانه برای روستاییان را راضی‌کننده ارزیابی می‌کند.
کد خبر: ۵۰۲۴۸۴

احمد علیرضابیگی معتقد است تا فرا رسیدن فصل سرما دست‌کم خانه‌های بازسازی شده در حد سفیدکاری تحویل مردم آسیب‌دیده می‌شود.

وی افزود: با وجود وسعت پراکندگی جغرافیایی روستاهای زلزله‌زده در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و بخش‌هایی از تبریز عملیات آواربرداری و نیز ساخت و سازهای جدید با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اکنون بیش از 70 درصد عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده که با توجه به پراکندگی روستاها، کارنامه خوب و مناسبی برای ستاد مدیریت بحران کشور و استان به شمار می‌آید.

عیلرضابیگی، با بیان این که هدفگذاری مدیریت استان و دولت خدمتگزار خانه‌دار کردن اهالی روستاهای تخریب شده در مدت 45 روز است، تصریح کرد: در این میان با توجه به تخریب افزون بر 400 روستا از 20 تا صد درصد، عملیات بازسازی در روستاهای مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

اهدای چادرهای مقاوم‌ در برابر سرما

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌ که با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در مورد سردی هوا در مناطق زلزله‌زده، از هفته گذشته چراغ والور میان زلزله‌زدگان توزیع شده است، گفت: براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته به چادرهایی که در نزدیکی جاده یا خیابان قرار دارند و برای تامین برق مصرفی مشکلی ندارند «هیتر برقی» تعلق می‌گیرد تا با این وسیله چادرهای خود را گرم کنند.

وی افزود: از هفته گذشته نیز نایلون برای روکش چادرها توزیع شده است.

مظفربا بیان این ‌که جوانان داوطلب سازمان جوانان برای آن که چادر زلزله‌زدگان بر اثر بارش باران از بین نرود اقدام به نهرکشی در اطراف چادرها کرده‌اند، گفت: با این اقدام در صورت بارندگی آب وارد چادرها نمی‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از توزیع چادرهای مقاوم در برابر سرمای 20ـ درجه خبر داد و گفت: این نوع چادرها توسط کارخانه نساجی هلال تولید شده و دارای دو لایه است که علاوه بر قابلیت استفاده در هوای سرد، در هوای گرم نیز کاربرد دارد؛ به‌گونه‌ای که در هوای سرد می‌توان لایه داخلی این چادر را فعال کرد و در هوای گرم می‌توان این لایه را بلااستفاده گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها