قتل قهرمان دوچرخه ‌سواری

در پی حمله شبانه چهار مرد به قهرمان ورزشکار رشته دوچرخه‌سواری کوهستان در یکی از محله‌های کرج و قتل وی، عاملان حادثه پیش از فرار از سوی مردم دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۱۹۱۵

متهمان در بازجویی مقدماتی پلیس انگیزه‌های متفاوتی را از قتل جوان ورزشکار بیان کردند که تحقیقات ویژه‌ای در این باره آغاز شده است.

به گزارش جام‌جم، نیمه‌شب پنجشنبه بیست و سوم شهریور امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج در استان البرز تماس گرفت و از درگیری میان چهار مرد و دو جوان در بلوار رستاخیز خیابان یازدهم خبر داد.

دستگیری مهاجمان پیش از فرار از سوی مردم

در پی این تماس و حضور ماموران در محل حادثه، معلوم شد یک پسر بیست و یک ساله بر اثر سه ضربه چاقو زخمی شده و کنار سطل زباله مقابل‌ مغازه فروش مبل افتاده است و مردم با شنیدن صدای کمک‌خواهی وی به خیابان آمده و چهار مرد مهاجم را که سرنشینان یک خودروی پراید بودند، پیش از فرار از محل حادثه دستگیر کرده‌اند.

با تحویل متهمان، آنها همراه شاهدان حادثه به مرکز پلیس انتقال یافتند و جوان زخمی را به بیمارستان منتقل کردند؛ اما وی ساعاتی بعد به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

با گزارش مرگ مرد جوان به بازپرس رضایی، کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی استان البرز، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان جنایی تحقیق از شاهدان حادثه و متهمان بازداشت شده را آغاز کردند.

مقتول قهرمان دوچرخه‌سواری بود

در تحقیق از یکی از شاهدان معلوم شد مقتول مهرداد امینی یکی از قهرمانان و عضو تیم دوچرخه‌سواری کوهستان استان البرز بوده است که در خیابان ناگهان یک خودروی پراید راه او و یکی از دوستانش را سد می‌کند. او وقتی به راننده پراید اعتراض می‌کند، راننده و سه مرد همراهش از خودرو پیاده می‌شوند. در همین موقع مهرداد راننده را که یکی از دوستانش بوده می‌شناسد و علت رفتار او را جویا می‌شود که مرد جوان و همراهانشان به سمت مهرداد و دوستش حمله‌ور می‌شوند و با بالا گرفتن درگیری مهرداد با چاقو زخمی می‌شود. با صدای کمک‌خواهی مرد زخمی و دوستش، مردم سراسیمه به خیابان آمده و مانع فرار متهمان می‌شوند.

در پی اظهارات شاهدان حادثه، متهمان در بازجویی مقدماتی انگیزه‌های متفاوتی را برای قتل جوان ورزشکار کرجی عنوان کردند که تحقیقات از آنها برای رازگشایی از این پرونده ادامه دارد.

مادر مقتول: قاتل فرزندم را در ملأعام اعدام کنید

مادر این جوان ورزشکار که یک معلم بازنشسته نابیناست و هنوز مرگ تنها فرزندش ـ مهرداد ـ را باور ندارد،‌ روز گذشته به خبرنگار ما گفت: پسرم فردی بااخلاق و مهربان بود. او عضو تیم دوچرخه‌سواری کوهستان استان البرز بود و طی چند سال گذشته به صورت تیمی و انفرادی مقام‌های مختلفی را در کشور به‌دست آورد. هنوز باورم نمی‌شود او را کشته‌اند و من به جای رخت دامادی باید او را به خاک بسپارم.

وی ادامه داد: سال‌هاست که نابینا هستم و با عشق به شوهر و فرزندم زندگی می‌کردم. مهرداد فقط متعلق به من و خانواده‌اش نبود، او قهرمانی برای همه کرجی‌ها و ملت ایران بود. نمی‌دانم به کدامین گناه فرزندم را کشته‌اند. پسرم در این سال‌ها چشمانم بود. من بزرگ شدن او را با چشمانم ندیدم، اما با احساس و عشق مادرانه‌ام لحظه‌لحظه بزرگ شدن او را می‌دیدم. وقتی در خیابان با عصای سفید راه می‌رفتم همیشه دلواپس من بود و از من مراقبت می‌کرد.

مادر از آخرین لحظه دیدار با فرزندش چنین می‌گوید: شب حادثه یکی از دوستان مهرداد مهمانمان بود. پسرم شب با دوستش همراه شد تا او را همراهی کند و به خانه بازگردد. اما خیلی دیر کرد و دل‌نگران مهرداد شدم. احساسم به من می‌گفت برایش اتفاقی افتاده است. آرام و قرار نداشتم. نیمه شب یکی از دوستان پسرم با خانه‌مان تماس گرفت و گفت مهرداد تصادف کرده و باید به بیمارستان بیایید و برگه اجازه‌نامه را امضا کنید تا او جراحی شود.

وی اضافه کرد: شوهرم به بیمارستان رفت و متوجه مرگ تنها فرزندمان شد. پسرم یک ورزشکار قهرمان بود. از مسئولان قضایی عاجزانه می‌خواهم به‌طور ویژه به پرونده قتل او رسیدگی کنند و عامل یا عاملان جنایت را در ملأعام به سزای عمل خود برسانند تا شاید مرهمی بر زخم‌های ما باشد.

مجید سبزه‌پرور، رییس هیات دوچرخه‌سواری البرز نیز در پی کشته شدن این ورزشکار کرجی به خبرنگار ما گفت: مهرداد امینی یکی از بااخلاق‌ترین ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری کوهستان استان البرز بود. او چند مقام قهرمانی انفرادی و تیمی در استان البرز و کشوری را به خود اختصاص داده بود. مرگ این ورزشکار غم بزرگی برای خانواده ورزش دوچرخه‌سواری کوهستان است.

سبزه‌پرور اضافه کرد: مهرداد یکی از ورزشکاران آتیه‌دار کشور بود. از ابتدا با اطلاع از کشته شدن وی به‌طور ویژه پیگیر پرونده او هستم تا عاملان مرگ این جوان ورزشکار که اکنون‌ در بازداشت به‌سر می‌برند، به‌سزای عمل خود برسند.

خبرنگار ما درصدد بود تا آخرین اخبار را درخصوص این پرونده از مسوولان انتظامی و قضایی استان البرز جویا شود، اما تا لحظه تنظیم این خبر، آنها از ارائه هرگونه اطلاعات در رابطه با این پرونده خودداری کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها