کد خبر: ۵۰۱۵۴۶

علاوه بر این موارد ، همیشه باید  یاد مان باشد ، پوست نخستین و مهم‌ترین سد  د فاعی بد ن نامید ه می‌شود ؛ پس مهم‌تر از زیبایی، سلامت آن است.

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند  مصرف کرم‌های گران‌قیمت، مواد  لازم و حیاتی را به پوست‌شان می‌رساند ؛ پس چند ان نیازی ند ارند  به فکر غذای د یگری برای پوست‌شان باشند . این از آن د ست تصورات غلطی است که آنها را با مشکلاتی د ر سلامت و زیبایی مواجه می‌کند . پس لازم است به فکر پوست‌تان باشید ، اما قد ری منطقی‌تر.

پوست ویتامین می‌خواهد 

پوست مانند  هر عضو د یگر بد ن، غذا و املاح مورد  نیازش را از طریق جذب غذایی که می‌خوریم به د ست می‌آورد . متخصصان می‌گویند  پوست برای سالم و زیبا ماند ن بیش از هر چیز به ویتامین نیاز د ارد  و همچنین به املاح مختلف و ماد ه‌ای به نام فیتوکمیکال که د ر رنگد انه‌های سبزی‌ها و میوه‌ها فراوان یافت می‌شود .

رساند ن مجموعه این مواد  به سلول‌های پوستی، مهم‌ترین راه برای د اشتن پوستی سالم، صاف و خوشرنگ است. چنین پوستی بد ون شک بر زیبایی ما می‌افزاید . پس تا می‌توانید  از رژیم‌های سالم، میوه‌های رنگی و سبزیجات متنوع استفاد ه کنید  و اثر آن را بر پوست‌‌تان ببینید . همچنین یاد تان باشد  ویتامین‌های C و E و همین رنگد انه‌ها، شر بسیاری از بیماری‌ها را از سر پوست ما کم می‌کند .

پرچرب و شیرین نخورید 

غذاهای پرچرب همان‌طور که بر سلامت عمومی بد ن اثر نامطلوبی د ارد ، زیبایی بخش‌های گوناگون و از جمله پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌د هد . د ر یکی از تحقیقات انجام شد ه، محققان د ریافتند  افراد ی که از رژیم‌های کم‌چرب غذایی همراه با میوه، سبزیجات، غلات، لبنیات و مقد ار کافی آب استفاد ه می‌کنند ، نسبت به کسانی که گوشت قرمز فراوان همراه با شیرینی‌های مختلف و تنقلاتی چون چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرد ه و لبنیات پرچرب می‌خورند ؛ کمتر د چار چین و چروک پوست می‌شوند  و پوست‌شان طراوت و زیبایی بیشتری د ارد .

البته همین جا باید  این نکته را هم یاد آوری کنیم، افراد ی که رژیم غذایی مناسبی ند ارند  د ر صورت اصلاح روش خورد  و خوراک، یکشبه و یک‌ماهه د ارای پوستی شاد اب و زیبا نمی‌شوند ، اما همه باید  بد انیم تغذیه بد ، یکی از د شمنان اصلی زیبایی پوست ماست.

راه میانبر ند اریم

د اشتن پوست زیبا و باطراوت هم مانند  هر کار د یگری نیاز به حوصله و صبر د ارد . این رفتار هم مثل لاغرشد ن باید  د ر طول زمان انجام پذیرد . یاد مان باشد  اگر پوست چروک بخورد  و صد مه ببیند ، کار بسیار د شوارتر است و ترمیم، آن‌ گاهی غیرممکن خواهد  بود . پس منطقی‌تر آن است که بد ون وسواس و کم‌کم پیش برویم، به د نبال راه میانبر نباشیم و با مصرف مواد  مغذی، به زیبایی بد ن و پوست خود  کمک کنیم. استفاد ه از کرم‌های موضعی نیز تنها با توجه به راهنمایی متخصصان، می‌تواند  مکمل رژیم غذایی صحیح باشد .

یک بار د یگر تاکید  می‌کنیم، تنها استفاد ه از کرم‌های زیبایی نمی‌تواند  پوست د ست و صورت شما را شاد اب کند .

همچنین یاد تان باشد  کمبود  ویتامین‌های گروه B، A و همچنین اسید های چرب مورد  نیاز بد ن، پوست ما را مستعد  ابتلا به بیماری می‌کند . پس برای د اشتن پوستی شاد اب، تغذیه مناسب د اشته باشید  و از کرم‌های طبیعی استفاد ه کنید . د ر صورت لزوم از کرم‌های شیمیایی مناسب و استاند ارد  کمک بگیرید  و د ر موارد  خاص حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید .

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها