مردی که با فریب یک شهروند تهرانی ساکی حاوی ماده مخدر شیشه را در خانه وی جا گذاشته و از صاحبخانه خواسته بود آن را با پرواز هوایی برایش به کانادا ارسال کند، در بازگشت به ایران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۰۱۲۶۷

به گزارش جام‌جم،چندروز پیش ماموران انتظامی فرودگاه مهر آباد تهران هنگام کنترل محموله‌های پستی متوجه شدند مردی یک ساک را به آنجا آورده تا با پرواز هوایی برای فرد دیگری درکانادا ارسال کند.

ماموران با ظنین شدن به این مرد،ساک اورا بررسی کردند و متوجه شدند 50گرم مواد مخدر شیشه به طرز ماهرانه‌ای در دسته‌های ساک جاسازی شده است.

با کشف مواد مخدر، این مرد بازداشت شد و در بازجویی گفت: پیک موتوری هستم.ساک متعلق به یکی از مشتریانمان است و او از من خواست آن را با پرواز هوایی به نشانی یک مرد در کانادا ارسال کنم و تاکنون چند مرتبه دیگر هم بسته‌هایی را به من داده بود که به همان نشانی ارسال کردم.

در پی اظهارات این مرد،تحویل دهنده ساک به پلیس فرودگاه احضار شد و در بازجویی با ادعای این‌که از وجود مواد مخدر در ساک بی‌خبر است، گفت: چندی پیش با مردی آشنا شدم که می‌گفت درکانادا زندگی می‌کند و گاهی برای ملاقات با اقوامش به تهران می‌آید.در پی این آشنایی با هم دوست شدیم. وی اضافه کرد: مرد مسافرکه چند مرتبه دیگر با من ملاقات کرده بود، بسته‌هایی را به من داد و با ادعای این‌که باید ابتدا به کشور دیگری و بعد به کانادا سفر کند، از من خواست روز بعد از سفرش بسته‌های پستی را برایش ارسال کنم. بی‌آن که به او ظنین شوم، طبق خواسته‌اش عمل کردم. این بار هم پس از بازگشت به کانادا از من خواست ساکی را که در خانه‌مان جا مانده است، با پست هوایی برایش ارسال کنم؛ اما غافل از این‌که او قاچاقچی بوده و در دسته‌های ساک مواد مخدر شیشه جاسازی و مرا گرفتار کرده است.

ماموران با آموزش این مرد از او خواستند با دوست ایرانی‌اش که مقیم کانادا بوده تماس بگیرد و او را به ایران بازگرداند. بنابراین او با ترفندی خاص با آن مرد تماس گرفت و موضوع بازگشت او را به پلیس گزارش داد. دراین مرحله ماموران دو روز پیش مسافر کانادا را که برای ملاقات با دوستش به ایران بازگشته بود در فرودگاه امام (ره) دستگیر کردند.

اعتراف به جاسازی موادمخدر در ساک

متهم به مرکز پلیس منتقل شد و در بازجویی مقدماتی اعتراف کرد، دوستم را فریب دادم تا از طریق او بتوانم مواد مخدر جاسازی شده در دسته‌های ساک را با پرواز هوایی از کشور خارج کنم تابرای خودم در فرودگاه مشکلی پیش نیاید.

بنابراین گزارش، برای مرد قاچاقچی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها