معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتخاب عنوان «باز باران» برای طرح «استقبال از مهر» درسال 91 خبر داد و گفت: 44 عنوان برنامه کلی در قالب این طرح به صورت متمرکز و غیر متمرکز در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۰

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح «استقبال از مهر» در سطح مناطق 22 گانه گفت: مدیریت شهری هر سال در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ارتقای سطح ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به محصلین طی همکاری با نهادها و سازمان‌های مرتبط نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های طرح «استقبال از مهر» در سال 91، تحت عنوان «باز باران» از 25 شهریور تا 15 مهر اجرا خواهد شد. با هماهنگی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بیش از 44 عنوان برنامه کلی در این از سوی ادارات کل، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار می‌شود.

دکتر سید محمدهادی ایازی با اشاره به فعالیت‌های متمرکز شهرداری تهران در طرح «باز باران» تصریح کرد: تبلیغات محیطی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، کتابچه ویژه سرویس مدارس، تهیه بسته فرهنگی برای دانشجویان جدیدالورود عناوین مهمترین برنامه‌هایی هستند که به صورت متمرکز در سطح مناطق 22گانه اجرا خواهند شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح «سباح» توسط سازمان ورزش خبر داد و افزود:  این سازمان با برگزاری 14 عنوان برنامه از جمله جشنواره کودک و طرح سباح نقش قابل توجهی در اجرای طرح «استقبال از مهر» دارد.

وی در خصوص طرح سباح اظهارداشت: سازمان ورزش شهرداری تهران در قالب اجرای این طرح نسبت به ارایه تخفیف 50 درصدی به مدارس دولتی و 30 درصدی به مدارس غیرانتفاعی به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش شنا همچنین اجاره سالن‌های والیبال، فوتسال و بسکتبال اقدام خواهد کرد. برگزاری جشنواره تفریحی ـ ورزشی کودک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که صورت متمرکز در مناطق 22گانه اجرا می‌شود.

ایازی گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های مجازی، المپیاد ورزشی، مسابقات رقابتی، تکمیل ست ورزشی مدارس، تجهیز مداری به وسایل ورزشی ـ تفریحی، ایستگاه‌های تندرستی و اجرای لیگ برتر جام کوثر مهمترین برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در طرح استقبال از مهر، اظهارداشت: به دلیل تقارن زمانی  برنامه‌های طرح باز باران با دهه کرامت اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران دراین ایام جشن روز ملی دختران در مدارس، گرامیداشت آغاز عبودیت دختران تحت عنوان گردهمایی دختران فاطمی همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها را برگزار خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: فضاسازی شهر، بازپیرایی اماکن فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، کمک به برگزاری آیین بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه،  برگزاری تورهای تهرانگردی ویژه دانشجویان، دعوت از روحانیون و حضور قطعی شهرداران مناطق در مراسم نواختن زنگ مدارس، اجرای تورهای گردشگری برای دانش‌آموزان و ارایه خدمات مشاره در سرای محلات از مهمترین برنامه‌هایی هستند که این معاونت نسبت به اجرای آنها در ایام بازگشایی مدارس اقدام خواهد کرد.

ایازی ضمن قدردانی از همکاری و همیاری سایر سازما‌ن‌ها و نهادها در اجرای طرح استقبال از مهر، گفت: شورای سیاست‌گذاری این طرح به طور مستمر با حضور نماینده معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و علوم پزشکی، دانشگاه‌ها و پلیس راهور تهران برگزار و با بررسی کارشناسی رئوس برنامه‌های پیشنهادی و سرفصل‌های تعیین شده رای به اجرای برنامه‌های مذکور داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها