سختگیری بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به خودروسازان

دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال انصراف خودروسازان بزرگ از دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۱۹۰

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بانک مرکزی در بخشنامه جدید شرایط دشواری را برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در نظر گرفته که به نوعی توجیه دریافت این تسهیلات را از بین می‌برد.

وی با بیان این‌که بانک مرکزی در بخشنامه خود خواستار وثیقه گرفتن سهام ایران خودرو در بانک پارسیان و سهام شرکت‌های بورسی شرکت سایپا شده است، خاطرنشان کرد: در این بخشنامه عنوان شده که تمام تسهیلات دریافتی به اضافه سود آن باید ظرف شش ماه بازپرداخت شود و درغیر این صورت بانک مرکزی نسبت به ضبط و فروش سهام وثیقه خودروسازان اقدام خواهد کرد. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این وضعیت در حالی است که با توجه به شرایط فعلی محیط کسب و کار، امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی ظرف شش ماه وجود ندارد و ما امیدوار بودیم که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات حداقل دو ساله باشد.

نعمت‌بخش افزود: ‌شرایط اعلامی بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات موجب شده تا خودروسازان دچار تردیدهای جدی برای دریافت این تسهیلات شوند؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر بررسی ایران خودرو و سایپا در این خصوص ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها