تنها ملی‌پوش پینگ‌پنگ جانبازان و معلولان انگیزه بالایی برای درخشش در پارالمپیک دارد

جانفشان: برای بهترین نتیجه به لندن می‌روم

پینگ‌پنگ ایران گرچه در دوره گذشته بازی‌های پارالمپیک در پکن 2008 به توفیقی دست نیافت، اما این بار تنها نماینده کشورمان در این ورزش بسیار امیدوار است که بتواند نتایج درخور توجهی کسب کند و دست‌کم مثل نوشاد عالمیان در بازی‌های المپیک، خوش درخشیده و قابل قبول ظاهر شود.
کد خبر: ۴۹۸۶۱۱

حسن جانفشان به دنبال درخشش در مسابقه‌های جهانی آزاد تایوان و کسب مدال طلای این رشته در انفرادی و همچنین کسب عنوان چهارمی مسابقه‌های آسیایی و اقیانوسیه و بالا بردن رنکینگ جهانی خود، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2012 لندن شد تا به عنوان تنها نماینده ایران در پارالمپیک لندن شرکت کند.

این ملی‌پوش پینگ‌پنگ با ویلچر که تاکنون شش مرحله اردوی تدارکاتی را زیر نظر مربی اختصاصی‌اش مهدی آرمند‌نیا پشت‌سر گذاشته است، با بیان این‌که امید بسیار زیادی برای ارائه بازی‌های قابل قبول در این بازی‌ها دارد، به جام‌جم گفت: گرچه تجربه حضور در این بازی‌ها را ندارم، اما بیشتر حریفانم را می‌شناسم و چند بار در مسابقه‌های مختلف جهانی، بین‌المللی و آسیایی با آنها رقابت داشته‌ام.

البته آخرین مسابقه‌های برون‌مرزی‌ام در خردادماه بود که در رقابت‌های کاپ آزاد فرانسه محک خوبی مقابل حریفان خوردم.

وی گفت: با توجه به این‌که تنها نماینده ایران در پینگ‌پنگ هستم و وظیفه سنگینی بر عهده دارم، دوست دارم در پارالمپیک‌های بعدی تعداد نمایندگان ایرانی این رشته بیشتر شود.

اما آرمند‌نیا مربی این ورزشکار درباره شاگردش، گفت: خوشبختانه با توجه به اردوهای تمرینی که تا به حال پشت‌سر گذاشته‌ایم، جانفشان به آمادگی مطلوبی دست یافته است و از این نظر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، از طرفی به لحاظ شرایط روانی هم وضعیت مطلوبی دارد، می‌خواهم بگویم برنامه‌های آماده‌سازی به بهترین شکل ممکن و با زمانبندی از پیش تعیین شده، پیش رفته و در این رابطه هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که نمایندگان کشورهای فرانسه، برزیل، کره جنوبی و چین از اصلی‌ترین حریفان ایران در لندن خواهند بود، گفت: جانفشان با همه وجود خودش را آماده کرده است و امیدوارم قرعه خوبی هم نصیبش شود تا شرایط برای بازی‌هایش دشوارتر نشود و او را در جمع هشت نفر پایانی ببینیم.

مربی تیم ملی درباره شرایط حریفان جانفشان افزود: در کلاس 2 نشسته که کلاس پزشکی جانفشان نیز هست، 18 ورزشکار دیگر نیز حضور دارند و رقابت‌های وی در بخش انفرادی روزهای نهم، دهم و یازدهم شهریورماه برگزار شده و در صورت صعود، روز دوازدهم نیز بازی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: عرصه رقابت‌های پارالمپیک، عرصه‌ای گسترده و دشوار است، در این رقابت‌ها بیش از 160 نفر در بخش آقایان و بیش از 80 نفر در بخش بانوان حضور دارند که این موضوع رقابت‌ها را بسیار به هم نزدیک خواهد کرد. ما نیز با آمادگی به این رقابت‌ها می‌رویم و امیدواریم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها