دایی از خبرنگاران خواست جلوی ناداوری‌ها در فوتبال بایستند

قلعه‌نویی: این استقلال ایده‌آل من نیست

یک هفته پرتلاطم و سرشار از استرس برای قلعه نویی با برتری 1 ـ صفر مقابل ذوب‌آهن پایان خوشی داشت؛ آن هم در شبی که تیم کم ادعای فجر سپاسی با کسب سومین پیروزی پیاپی صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد.
کد خبر: ۴۹۲۷۸۷

پیشنهادهای رنگارنگ باشگاه‌های قطری و اماراتی، اعتراض تماشاگران به جذب نشدن فرهاد مجیدی و بی‌پولی باشگاه تا پیش از بازی با ذوب‌آهن بدجوری عرصه را به لحاظ روانی برای امیر قلعه‌نویی و استقلال تنگ کرده بود، طوری که بیم آن می‌رفت در صورت نتیجه‌ نگرفتن در این بازی، استقلال وارد یک بحران جدی شود. اما تمهید باشگاه و قلعه نویی برای ساماندهی شعار تماشاگران نتیجه داد و قلعه نویی در شبی که بر عکس دیدار با سایپا حسابی از سوی آبی‌ها تشویق شد، در نهایت با کسب پیروزی 1 ـ صفر مقابل ذوب‌آهن به آرامش رسید تا با شش امتیاز به رده پنجم جدول صعود کند. اما دقایقی پیش از پیروزی استقلال، فجر سپاسی شیراز، تیمی که به اذعان محمود یاوری سرمربی کهنه‌کارش تنها برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد، 2 بر صفر بر نفت آبادان غلبه کرد تا با 9 امتیاز صدرنشین شود ضمن این‌که سپاهان هم نتوانست از پس تیم علی دایی بر بیاید و با توقف 2ـ2 مقابل راه‌آهن، همراه با ملوان با هفت امتیاز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

قلعه‌نویی: با استقلال آرمانی فاصله داریم

امیر قلعه‌نویی در شرایطی در نشست خبری پس از پایان بازی حاضر شد که بشدت از سوی تماشاگران تشویق می‌شد، با این حال او همچنان از اتفاق‌های هفته گذشته گله داشت و منتقداتش را سرزنش کرد. قلعه‌نویی گفت: اگر آن عده کم هواداران که مثل مردم اهل کوفه هستند اجازه می‌دادند و ما را اذیت نمی‌کردند، شاید هفته پیش هم نتیجه می‌گرفتیم. تماشاگران قبلا این طوری نبودند. در ورزشگاه آزادی جام قهرمانی را از دست دادیم و مردم 10 دقیقه ایستاده تیم را تشویق می‌کردند.نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده با تیمی که تمامی اعضایش یک ریال هم نگرفتند، این گونه برخورد می‌شود؟!

قلعه‌نویی همچنین در واکنش به انتقاد اعضای هیات مدیره نسبت به عملکرد فنی تیم، تصریح کرد: باید رفتارمان حرفه‌ای باشد. هیات مدیره سیاستگذار است اما این‌که در فضای رسانه انتقاد کنند درست نیست. البته بعضی از این آقایان گفتند که ما این حرف را نزدیم اما چه خوب است که بحث خانوادگی درون تیم حل شود و هر کسی درخصوص مسائل فنی اظهار نظر نکند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چه زمانی به تیم ایده‌آل خود نزدیک می‌شوید، گفت: در دو بازی گذشته نگران بودم که با کیفیت بازی نکردیم اما برابر ذوب‌آهن آمار خوبی داشتیم و موقعیت‌های خوبی خلق کردیم. با این حال این تیم هنوز استقلال ایده‌آل من نیست.

قلعه‌نویی همچنین با تاکید بر این‌که اجازه جدایی به هیچ یک از بازیکنان تیمش نمی‌دهد، یادآور شد: احتمالا در نیم فصل جلسه‌ای با حضور تمامی عوامل می‌گذاریم و نظرات فنی خود را اعلام می‌کنیم، اما در حال حاضر همه نیروهایمان به احتمال 99 درصد می‌مانند.

این در حالی بود که رسول کربکندی، سرمربی ذوب‌آهن که در سه هفته گذشته تیمش ناکام بوده است، تاکید کرد قصد جدایی از این تیم را ندارد و برای بازگشت ذوب‌آهن به اوج تلاش خواهد کرد.

دایی: سپاهان از دست ما در رفت

در شرایطی که پس از پایان دیدار سپاهان و راه‌آهن، زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان به تمجید از بازی خوب حریف و انتقاد از شاگردانش پرداخت، علی دایی سرمربی راه‌آهن تصریح کرد: حق تیم ما مساوی نبود و در روزی که هافبک‌های تیم انتظار مرا برآورده نکردند، سپاهان از دست ما در رفت. متاسفانه برخی فکر می‌کنند اگر من نسبت به داوری اعتراض کنم، به این علت بوده که مساوی کرده‌ام. گل اول سپاهان آفساید بود و اگر اغراق نکنم یک دقیقه بازیکن حریف در آفساید خوابیده بود اما داور کنار، براحتی از کنار این موضوع گذشت! در مجموع سپاهان کار خاصی انجام نداد. هر کسی که فوتبال را بشناسد و آن را درک کند، می‌فهمد که حق ما برد بود.

وی تصریح کرد: شما(خبرنگاران) باید به داد ما برسید و تا شما نخواهید، وضع داوری درست نمی‌شود، من هم شجاعت این را دارم که اگر درباره قضاوت داور اشتباه کرده باشم از داوران عذرخواهی کنم همان طور که سال گذشته این کار را انجام دادم.

دایی درباره این‌که فصل گذشته پس از دیدار راه‌آهن و سپاهان و هنگام برگشت از اصفهان دچار سانحه تصادف شد و این‌که امشب هم با ماشین شخصی به تهران بازخواهد گشت، گفت: این بار با هواپیما برمی‌گردم !

یاوری: سیر صعودی فجر را حفظ می‌کنیم

اما در حالی که آلبرتو کاستا سرمربی نفت آبادان هم اذعان کرد که فجرسپاسی شایسته پیروزی در دیدار با شاگردانش بوده است، محمود یاوری سرمربی فجر گفت: بازیکنان فجر روز به روز بهتر می‌شوند و بازی‌های روان‌تری را انجام می‌دهند. در نیمه اول به نفت فرصت دادیم تا عرض اندام کرده و دچار خستگی شوند، اما در نیمه دوم بازیکنان ما جنگنده ظاهر شده و توانستند دو گل به ثمر برسانند.سرمربی فجرسپاسی درخصوص انتظار هواداران در بازی‌های آینده خاطرنشان کرد: گرچه در حال حاضر سیر صعودی داریم، اما در این بین شاید هم روزهای بدی داشته باشیم.

دیگر مربیان چه گفتند

مجتبی تقوی(سرمربی سایپا): همان‌طور که گفته بودم رقیب اصلی ما در بازی، گرمای هوای اهواز بود؛ عاملی که باعث شد بازیکنان ما از لحاظ بدنی کم بیاورند هر چند تعویض‌هایی که انجام دادم از روی اجبار بود، اما نمی‌خواهم با این صحبت‌ها چیزی از ارزش‌های فولاد و بازی خوبش کم کنم.

عبدالله ویسی(سرمربی پیکان): بازی خوب و تماشاگر پسندی را از دو تیم شاهد بودیم، با این‌که پنج گل دریافت کردیم، اما مستحق شکست نبودیم !

منصور ابراهیم‌زاده(سرمربی نفت تهران): طبیعی است آلومینیوم که از لیگ یک به لیگ برتر آمده، بیشتر دنبال نباختن است و می‌خواهد با کسب تک امتیازها آرام آرام کار خود را پیش ببرد، در این شرایط هر تیمی مقابل آنها به مشکل می‌خورد.

امید هرندی(سرمربی داماش): بازیکنانم مردانه جنگیدند و توانستند به هدف خود دست پیدا کنند. بدون شک از هفته هفتم می‌توانید داماش واقعی را ببینید.

اکبر میثاقیان(سرمربی آلومینیوم هرمزگان): در این سه بازی گل نزدیم اما موقعیت‌های زیادی داشتیم، اگر در بازی بعدی هم گل نزنیم، خودم به زمین می‌روم و گل می‌زنم.

قاسمپور(سرمربی مس کرمان):سعید مظفری‌زاده داور مسابقه باخت را به مس تحمیل کرد و بعد نیز در پایان بازی در هتل پیش ما آمد و با پوزخند از ما عذرخواهی کرد و گفت: «من اشتباه کردم که آن پنالتی را برای تراکتورسازی گرفتم!»این عذرخواهی مظفری‌زاده چه دردی از ما دوا می‌کند؟ به جرات می‌گویم که در سه بازی گذشته باید حداقل هفت امتیاز می‌گرفتیم. متاسفانه فوتبال تا الان روی بدش را به ما نشان داده و نمی‌دانم چه زمانی قرار است روی خوب فوتبال را ببینیم.

نتایج هفته سوم و جدول لیگ برتر

داماش گیلان 5 ـ پیکان 3 گل‌ها: علیرضا جهانبخش (24 و 63)، افشین چاووشی (28)، امین متوسل‌زاده (50) و حسین ابراهیمی (52) برای داماش و محمدرضا طهماسبی (7 و 94- پنالتی) و رضا معقولی (69) برای پیکان/ فجرسپاسی 2 ـ نفت آبادان صفرگل‌ها: سیدمحمدرضا حسینی(76) و محمدمهدی نظری(82)/ نفت تهران صفر ـ آلومینیوم هرمزگان صفر/ فولاد خوزستان 2 ـ سایپا صفر گل‌ها: مهدی نوری (50- پنالتی) و آرش افشین (70)/ سپاهان اصفهان 2 ـ راه‌آهن 2 گل‌ها: مجتبی شیری (11 و 69) برای راه‌آهن و رادومیر جلاویچ (32) و حسین پاشایی (82 ـ گل به خودی)/ استقلال یک- ذوب‌آهن صفر گل: امین منوچهری(84)/ تراکتورسازی2 ـ مس کرمان یک گل ها: فرزاد حاتمی (84) و فلاویو لوپز (90+4) برای تراکتورسازی و مصطفی شجاعی(89) برای مس/ پرسپولیس یک ـ گهر دورود یک گل‌ها: کریم انصاری‌فرد (15) برای پرسپولیس و مجتبی زارعی برای گهر (82) / صبا یک- ملوان 3 گل‌ها: رامین رضایی (9) برای صبا و جلال رافخایی (26، 74 ـ پنالتی و 82 ـ پنالتی) برای ملوان

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها