به دنبال درج یادداشتی به عنوان «چاقی، زنگ مدارس را هم به صدا درآورد» مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای ارسال کرده است.
کد خبر: ۴۹۲۳۳۰

در این جوابیه آمده است: در حال حاضر انتظار متولیان نظام تعلیم و تربیت از کلان مدیریت کشور و برنامه‌ریزان حوزه سلامت، ورزش و... این است تا سهم آموزش و پرورش را در منابع اعتباری به گونه‌ای تعریف نمایند تا توقع بحق جامعه از نهاد آموزش و پرورش بدرستی تحقق پیدا نماید، هرچند عملکرد وزارت آموزش و پرورش از سرجمع اعتبارات دریافتی به گونه‌ای بوده است که در ارزیابی درست از آن شاهد یک نوع انقلاب در مدیریت بودجه بوده‌ایم، به نظر می‌رسد تجزیه و تحلیل صحیح از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی و سلامت، زمانی امکان‌پذیر است که سهم آموزش و پرورش از سرجمع اعتبارات فصل تربیت بدنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

این جوابیه ادامه می‌دهد: وضعیت موجود مطلوب نظام تعلیم و تربیت نیست و شعار ما «هر مدرسه، یک استخر و یک سالن» است که البته برای رسیدن به وضعیت آرمانی نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه و نگاه تحولی از سوی مسئولان، خانواده‌ها و... است. همچنین دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و اداره بهبود تغذیه، مرکز سلامت محیط و کار و دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، تهیه و تنظیم و به مدارس ارسال شده، به همراه آموزش در مدارس در حال اجراست. همچنین اجرای برنامه‌هایی مانند «هفته بسیج تغذیه» در مدارس، آموزش و تاکید بیشتر به موضوع تغذیه را دربردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها