صهیونیست‌ها در ادامه اقدامات تروریستی خود، فعالیت‌های خود را محدود به فلسطینی‌ها نکرده و هرجایی که احساس کنند منافع شوم‌شان در خطر است، با هر اقدامی سعی می‌کنند به هدف مورد نظر خود برسند. برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از جمله موضوعاتی است که مقامات تل‌آویو طی چند سال گذشته بارها در مورد آن، ادعاهای متعددی داشته و هنوز نیز بر این ادعا اصرار می‌ورزند. صهیونیست‌ها که نتوانستند مانع پیشرفت ایران در این مسیر شوند، چند سالی است که با حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان هسته‌ای ایران سعی دارند در این مسیر خلل ایجاد کنند.
کد خبر: ۴۹۱۴۰۹

مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی و مصطفی احمدی روشن از جمله افرادی هستند که طی دو سال گذشته به دنبال ترورهایی تقریبا مشابه به دست عوامل موساد و سرویس‌های اطلاعاتی غربی به شهادت رسیده‌اند. دست داشتن عوامل صهیونیست در این ترورها به حدی آشکار بوده که حتی رسانه‌های غربی و اسرائیلی نیز بر صحت آن مهر تائید می‌زنند. بر همین اساس روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده‌است و با برشمردن ترورهای مسعود علی‌محمدی، مجیدشهریاری و فریدون عباسی گفته‌است که «در همه این ترورها، امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود».

همچنین دن رافیف، نویسنده و خبرنگار ارشد خبرگزاری سی.بی.اس آمریکا در کتابی که با همکاری یوسی یلمن، خبرنگار ساکن شهرک‌های یهودی‌نشین مناطق اشغالی فلسطین منتشر کرده، رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران می‌داند. نویسندگان کتاب جاسوس‌های ضد آرماگدون معتقدند: اسرائیل با هدف مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران، واحد عملیات ویژه‌ای به نام «کیدون» (در عبری به معنی سرنیزه) را در این زمینه به خدمت گرفته است. مؤلفان این کتاب در توضیح قابلیت‌های ویژه نیروهای کیدون به قابلیت‌های زبانی در سرویس جاسوسی موساد اشاره می‌کنند و می‌افزایند: اسرائیل از قابلیت‌های زبانی بی‌نظیری برخوردار است؛ دلیل این موضوع را تا اندازه‌ای می‌توان ناشی از این دانست که در اسرائیل، شهروندان زیادی هستند که از کشورهای عرب‌زبان یا فارسی‌زبان به آنجا نقل مکان کرده‌اند. بنا به گفته آنها، عوامل اسرائیل با استفاده از گذرنامه کشورهای دیگری که عوامل جعل اسناد موساد درست می‌کنند، به ایران سفر کرده‌اند.

مولفان کتاب تأکید می‌کنند که سران موساد و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌رغم راهبردهای خود در ایران برای ترور دانشمندان این کشور، می‌دانند که برنامه هسته‌ای ایران را تنها با ترور دانشمندان هسته‌ای و مقامات نظامی این کشور نمی‌توان متوقف کرد، اما آنها معتقدند حتی به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران نیز برای آنها پیشرفت محسوب می‌شود.

مولفان کتاب ضمن اشاره به دیدگاه‌های این رهبران اسرائیل خاطرنشان می‌کنند که آنها تهدیدهایی را که مئیر داگان ـ مدیر سابق موساد از سال‌های 2002 تا 2010 ـ درباره اقدامات اینچنینی در ایران به آنها اشاره کرده است، نادیده می‌گیرند.

داگان از جمله کسانی بوده است که با صراحت لهجه با حمله‌ نظامی علیه ایران مخالفت کرده و هشدار داده است که اقدامات تلافی‌جویانه ایران با کمک نیروهای نیابتی خود می‌تواند زندگی عادی اسرائیلی‌ها را مختل کند؛ ضمن این‌که داگان می‌گوید اقدامات نظامی در ایران می‌تواند باعث متحد شدن مردم شود و دانشمندان و مهندسان ایرانی را برای سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای ایران متقاعد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها