اعتراض های مردم ساکن در اراضی اشغالی به بی‌عدالتی اجتماعی و افزایش بهای کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد و با گذشت زمان وسیع‌تر می‌شود. این اعتراض‌ها پس از آن شدت گرفت که چند روز پیش یک اسرائیلی به نام موشه سلمان در اعتراض به شرایط بد اقتصادی، در یکی از خیابان‌های تل آویو خود را به آتش کشید.
کد خبر: ۴۸۸۸۸۲

حال تازه‌ترین خبر حاکی از آن است که دوشنبه شب یک زن چهل و سه ساله اسرائیلی دفتر شعبه‌ای از موسسه بیمه ملی اسرائیل در شهر ایلات را به آتش کشید. این زن عنوان کرد این کار را در اعتراض به عدم کمک مالی این موسسه به وی انجام داده است. همچنین روی ورودی این دفتر با پلاکاردی نوشته شده بود: «این قیمت موشه سلمان است».

به گزارش فارس، پس از خاموش کردن این آتش، ماموران اسرائیلی این زن را بازداشت کرده و برای وی تشکیل پرونده داده‌اند، البته وی فعلا آزاد شده است.

روز یکشنبه هم تظاهرات‌کنندگان تلاش کرده بودند شعبه این موسسه بیمه در «رامات‌گان» را به آتش بکشند.

این‌گونه اعتراض ها در حالی اتفاق می‌افتد که خبرها از اختلاف درونی در کابینه رژیم صهیونیستی حکایــــــت دارد. به گزارش فارس، منابع نزدیک به شائول موفاز، رهبر حزب کادیمای اسرائیل اعلام کردند در صورت حل نشدن اختلاف میان موفاز و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بر سر طرح جامع سربازگیری ارتش، احتمالا موفاز ائتلاف خود با نتانیاهو را خواهد شکست. در همین زمینه ، روز دوشنبه نمایندگان لیکود و کادیما چندین بار به صورت تلفنی به بحث در این رابطه پرداختند، اما با این حال پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

مناقشه میان موفاز و نتانیاهو از آنجا نشات می‌گیرد که طبق آخرین آمارها اغلب جوانان اسرائیلی از ثبت‌نام در ارتش خودداری می‌کنند به نحوی که میزان خودداری از خدمت در ارتش در سال 2020 به 60درصد می‌رسد. همین امر موجب کمبود نیرو در ارتش شده و ارتش را به ارائه طرح فراخوان نیرو از میان یهودیان ارتدوکس واداشته است. این طرح با مخالفت احزاب سیاسی و یهودیان تندرو مواجه شده و این اختلاف نهایتا به کابینه رژیم صهیونیستی کشیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها