رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)‌ با انتقاد از نحوه واگذاری‌های سهامی که در این سازمان در حال انجام است، گفت: اگر چنین روندی در فروش سهام ادامه یابد چیزی از سازمان باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۴۸۸۷۷۳

به گزارش فارس، غلامرضا شافعی دیروز در مراسم چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از نادیده گرفتن اساسنامه این سازمان، اظهار کرد: در برخی مقاطع به ایدرو به چشم یک سازمان توسعه‌ای نگاه نشده بلکه انحلال این سازمان در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر برخی افراد که بر سازمان گسترش تصدی داشته یا اعمال نظر کرده‌اند، اساسنامه این سازمان را نادیده گرفته و حتی در مقاطعی سعی در حذف این سازمان داشته‌اند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فروش 1500 میلیارد تومان از سهام و دارایی‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اظهار کرد: قرار بود که از این رقم، 200 میلیارد تومان به سازمان داده شود که البته باید صرف توسعه منطقه‌ای می‌شد نه توسعه ملی، اگر چه ممکن است گاهی توسعه منطقه‌ای و ملی بر هم منطبق باشند اما همیشه این گونه نیست.

شافعی ادامه داد: در برخی مقاطع ایدرو به لحاظ قانونگذاری، مالی و اجرایی تضعیف شده است و حتی سهم این سازمان از فروش سهام خودش نیز پرداخت نشده و در موارد متعددی به اساسنامه این سازمان تعرض شده است.رئیس ایدرو تاکید کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده که بازتعریفی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت گیرد.

وی ادامه داد: قرار بود ایدرو فازهای 17 و 18 پارس جنوبی را ظرف مدت 52 ماه تمام کند اما هم‌اکنون 73 ماه گذشته است و حتی 73 درصد پیشرفت هم نداشته‌ایم؛ به این معنا که در هر یک از این فازها به جای ماهی 2 درصد یک درصد پیشرفت را تجربه کرده‌ایم.وی تصریح کرد: در فاز 14 پارس جنوبی در حالی که طبق برنامه باید 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم تنها 38 درصد پیشرفت داشته‌ایم این در شرایطی است که با چنین سازمانی با این عظمت نیروی انسانی برجسته و سخت‌افزارها و نرم‌افزارها به دلیل برخی شرایط، عملکرد مطابق برنامه نیست.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از نحوه واگذاری‌هایی که در حال انجام است، اظهار کرد: وقتی یک شرکت در فهرست فروش قرار می‌گیرد اختیارات مجمع از آن گرفته می‌شود و این اختیارات به دستگاهی داده می‌شود که به لحاظ تخصصی صلاحیت لازم را ندارد و این امر ظلم به این سازمان و کشور است.

وی اظهار کرد: قصد داریم به اساسنامه مصوب سازمان برگردیم و به لحاظ مالی خود را تقویت کنیم که البته نیازمند توجه دولت و مجلس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها