حدود دو هفته مانده به آغاز بازیهای المپیک لندن، وزیر کشور بریتانیا می گوید هیچ تهدید امنیتی این کشور را در زمان برگزاری این بازیها تهدید نمی کند.
کد خبر: ۴۸۷۲۸۷

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، «ترزا می» این اظهارات را پس از آن عنوان کرد که شرکت امنیتی جی فور اس (G4S) که مسئول امنیت بازیها است اعلام کرد که توانایی به کارگیری 10400 نیرویی را که وعده داده بود ندارد و به همین دلیل ارتش بریتانیا 3500 نیروی نظامی خود را برای تامین امنیت به حالت آماده باش درآورد.

یکی از مدیران شرکت جی فور اس (G4S) که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد می گوید:‌من هنوز نمی دانم که چه کاری را باید در کجا انجام بدهم. صدها مدیر در وضعیتی مشابه من در خانه هایشان هستند.

رسانه های این کشور چنین کمبود نیروی امنیتی در آستانه بازیهای المپیک را مایه شرمساری برگزارکنندگان بازیها خوانده اند.

بوریس جانسون، شهردار لندن اما همانند مقامهای دولتی بریتانیا تلاش می کند اوضاع را عادی جلوه بدهد. او می گوید: برنامه ما همواره این بوده است که شمار زیادی از نیروهای ارتش را به کار بگیریم. همان طور که مثلا در مسابقات تنیس ویمبلدون شاهد حضور نیروهای نظامی بوده ایم. این نیروهای نظامی بسیار آراسته هستند و حتی به جلوه بخشیدن به بازیها کمک می کنند.

با به کارگیری نیروهای نظامی جدید، شمار نیروهای نظامی مامور برقراری امنیت بازیهای المپیک به 17 هزار نفر می رسد که مامور اجرای بزرگترین عملیات امنیتی بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها