مقامات سوریه گفته‌اند در این رزمایش از مهمات واقعی استفاده می‌کنند

رزمایش نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ارتش سوریه

همزمان با تشدید تهدیدهای داخلی و خارجی روز گذشته دمشق اعلام کرد یک رزمایش چندروزه را با مهمات واقعی شروع کرده است.
کد خبر: ۴۸۶۶۶۳

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد نیروهای مسلح سوریه رزمایش چندروزه‌ خود را در سه سطح هوایی، زمینی و دریایی آغاز کرده است.

برگزاری این رزمایش در زمانی که گروهک‌های مسلح در چند شهر سوریه با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و عربی کوشش می‌کنند سوریه را ناامن کنند، مهم به‌نظر می‌رسد زیرا پیام خاص خود را برای دشمنان سوریه همراه خواهد داشت. سرتیپ داوود عبدالله راجحه، جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح و وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر همراه تعدادی از فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته در مراسم شروع این رزمایش حضور داشتند.

وزیر دفاع سوریه با تمجید از آمادگی خوب فراهم شده برای این رزمایش و عملکرد ممتاز نیروهای سوریه، بر قدرت جنگی نیروی دریایی این کشور برای دفاع از سواحل سوریه و مقابله با هر دشمنی که اندیشه تعرض به این کشور را داشته باشد، تاکید کرد. رزمایش نظامی سوریه در حالی برگزار می‌شود که هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا با دخالت‌های کلامی خود همچنان سعی می‌کند فضای بین‌المللی را علیه حاکمان سوریه تحریک کند.

به گزارش ایسنا، وی در کنفرانسی خبری در توکیو اعلام کرد: تاثیر نیروهای مخالف دولت سوریه در حال بیشتر شدن است و چنانچه خشونت‌ها هر چه زودتر پایان یابد، دولت سوریه بخت بیشتری برای جلوگیری از وقوع یک حمله مصیبت‌بار علیه خود خواهد داشت. به نظر می‌رسد هدف کلینتون از این سخنان اشاره به امکان اجرای حملات از سوی شورشیان سوری علیه نهادهای دولتی باشد. کلینتون افزود: تردیدی وجود ندارد که مخالفان سوریه در دفاع از خود و روی آوردن به حمله علیه ارتش و شبه‌نظامیان وابسته به دولت سوریه هر چه بیشتر موثر عمل می‌کنند. بنابراین آینده باید برای کسانی که حامی حکومت بشار اسد هستند کاملا آشکار باشد. وزیر امورخارجه آمریکا عنوان کرد: شن‌های ساعت شنی برای دولت سوریه در حال ریختن است.

در یک تحول دیگر دیروز ارتش لبنان اعلام کرد در پی کشته شدن سه نفر در مرز این کشور با سوریه، نیروهای لبنانی را در این منطقه به حالت آماده‌باش درآورده و در این راستا رئیس‌جمهور لبنان نیز حمایت کامل از مرزها را خواستار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها