معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ما در دولت به دنبال اقدام خلاف قانون نیستیم. ما می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌های همین قوانین، مشکلات کشور را حل کنیم.
کد خبر: ۴۸۶۴۱۴

به گزارش فارس، لطف‌الله فروزنده با اشاره به تعامل میان مجلس و دولت گفت: امکان دارد برداشت‌های متفاوتی باشد و اختلاف هم از برداشت‌های متفاوت ایجاد می‌شود اما نقش ما تعامل است و باید هر چه می‌توانیم بستر تعامل را بیشتر فراهم کنیم.

وی پیش‌شرط تعامل را وجود و تقویت اعتماد متقابل دانست و درباره تعامل دولت و مجلس در سال آخر دولت دهم گفت: با توجه به این‌که دولت در سال آخر کاری خود قرار دارد همت خود را بر این قرار داده تا کارهایی که برنامه‌ریزی کرده به اتمام برساند. تعامل دولت و مجلس فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ظرفیت‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و کارهای ناتمام را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این‌که باید تمام همت دولت و نمایندگان این باشد که قوانین پخته، روان و قابل اجرا تدوین شود، افزود: این مساله راهی ندارد جز این‌که بدنه‌های کارشناسی دولت به‌عنوان قوی‌ترین بدنه کارشناسی با مجلس همفکری کنند.

فروزنده با بیان این‌که هدف اصلی دولت و مجلس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: مهم‌ترین انتظاری که رهبر معظم انقلاب از ما دارند، وحدت و انسجام و توجه به مسائل اساسی کشور بویژه حمایت از تولید ملی است؛ از این رو دولت و مجلس باید برنامه‌ای مشخص و مدون در اجرای قوانین داشته باشند و خروجی آن نیز باید پیشرفت و عدالت باشد چراکه ما در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: سه قوه در کشور باید با یکدیگر در تعامل باشند چرا که بحث‌های لفظی، ما را به جایی نمی‌رساند. هر کسی در جایگاه خود باید وظیفه‌اش را طبق قانون اساسی انجام دهد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بار اصلی کار اجرایی بر دوش دولت است؛ اگر به دولت کمک شود کار جلو می‌رود، در غیر این صورت کار جلو نخواهد رفت و علت حمایت حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها همین مساله است.

معاون پارلمانی دولت با اشاره به این‌که باید نظارت داشت اما شجاعت را از مدیران نگرفت، گفت: مجلس باید کاری کند مدیر اجرایی قدرت و شجاعت تصمیم‌گیری را در چارچوب‌ها داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها