وزیر اطلاعات گفت: دو شبکه بزرگ ترور و بمب گذاری دستگیر شدند که با پشتیبانی و هماهنگی بین سرویسی در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و منطقه شکل گرفته بودند؛ در این دو شبکه ارتباط بین MI6 و CIA، موساد، فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای منطقه با یکدیگر وجود داشت که برای اقدامات تروریستی و بمب گذاری دست به دست یکدیگر دادند اما سربازان گمنام امام زمان (عج) طی مدت 6 ماه آنها را دستگیر کردند و امروز سرافکندگی سنگین بین سرویس‌های آنها به وجود آمده است.
کد خبر: ۴۸۵۴۳۰

به گزارش خبرگزاریها، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در هشدار به ضد انقلاب داخل و خارج اظهار داشت: ما به فتنه گران ضد انقلاب و طراحی‌های آنها اجازه نمی‌دهیم فتنه 88 تکرار شود.

وی ادامه داد: بعضی از سران و مرتبطین با فتنه با نفوذ در مجموعه‌های مختلف و ارتباط برقرار کردن باز به صحنه آمده‌اند تا انقلاب و نظام را با چالش روبه رو ‌کنند که باید گفت اشراف بسیار خوبی بر همه این جریان‌ها داریم و با همه آنها مقابله می‌کنیم به گونه‌ای که مردم به هیچ وجه با چالش‌ مواجه نشده و حتی حس چالش نداشته باشند.

وی در ادامه به دستگیری‌های اخیر اشاره و اضافه کرد: دو شبکه بزرگ ترور و بمب گذاری دستگیر شدند که با پشتیبانی و هماهنگی بین سرویسی در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و منطقه شکل گرفته بودند؛ در این دو شبکه ارتباط بین  MI6 و  CIA، موساد، فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای منطقه با یکدیگر وجود داشت که برای اقدامات تروریستی و بمب گذاری دست به دست یکدیگر دادند اما سربازان گمنام امام زمان (عج) طی مدت 6 ماه آنها را دستگیر کردند و امروز سرافکندگی سنگین بین سرویس‌های آنها به وجود آمده است.

مصلحی با تأکید بر اینکه در فضای سایبر نیز جمهوری اسلامی کار را به جایی رسانده که اوباما سه بار در صحبت‌های مختلف می‌گوید در مقابله با فضای سایبر با جمهوری اسلامی از پای در آمده‌ایم، گفت: از مهمترین اهداف جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم، دین و سیاست، حمایت از ضد انقلاب و جریان برانداز داخلی و خارجی و همچنین ایجاد انشقاق بین ملت و نظام است.

وزیر اطلاعات همچنین به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا مثل  CIAو MI6 و موساد اذعان دارند و در مذاکرات مخفیانه خود مطرح می‌کنند که پیش بینی چنین حادثه‌‌ای را نمی‌کردند اما وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد شکاف میان نظام اجتماعی و سیاسی نیز گفت: در این زمینه مهمترین شیوه‌هایی که به کار می‌برند شبهه ‌سازی، مشغول‌سازی، موضوع سازی کاذب و القا و تحریک است.

وی با اشاره به اینکه با فضاسازی شایعات مختلف در پی القا شبهات هستند درباره مشغول سازی نیز گفت: نظام را در ابعاد مختلف با مباحث پیش پا افتاده قصد دارند مشغول کنند تا کارهای اساسی و مبنایی کنار گذاشته شود.

مصلحی در خصوص موضوع سازی کاذب نیز افزود: بطور نمونه در این موضوع اگر دقت شود در بحث مذاکرات 1+5 می‌بینیم که یکی از حرکت‌های حساب‌شده دقیقی که استکبار دنبال می‌کرد این بود که بتواند وضع اقتصادی کشور را شرطی کند تا نشان دهد وضع بازار بستگی به این مذاکرات دارد در حالیکه موضوع مذاکرات چیز تازه‌ای برای نظام نبود.

وی ادامه داد:منطق قوی و محکمی که انقلاب و نظام اسلامی دارد آنها را امروز به چالش کشیده است و جالب است که بدانید در همین مذاکرات اخیر مشکل جدی‌ که برای استکبار بوجود آمده منطق جمهوری اسلامی است که موجب شده درون 1+5 دچار مشکل شده است؛ زیرا استدلال و منطق را می‌بیند از این رو به دنبال موضوع سازی کاذب در کشور است.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به مناسبت روز نیمه شعبان و روز سرباز گمنام افزود: یکی از پرسش هایی که درباره انقلاب جهانی مطرح بوده ، این است که آیا افزون بر انتظار ظهور فرج وظیفه دیگری درباره ظهور آن حضرت داریم یا خیر؟

مصلحی گفت: یکی از وظایفی که در دوران غیبت برعهده شیعیان و منتظران فرج آن وجود مقدس قرار دارد ، کسب آمادگی های لازم برای یاری آن وجود مقدس است و از حضرت امام صادق(ع) روایت داریم که هر یک از مومنان برای خروج آن حضرت باید سلاحی آماده کند.

وی افزود: شیوه آمادگی برای ظهور به شرایط زمان و مکان بستگی دارد ، اگرچه حضرت بحث شمشیر و سلاح و در بعضی روایات اسب را برای آمادگی تعبیر می کنند اما این دقیقا متناسب با هر زمان و مکان تعریف و تفسیر شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر و در زمان ما به دلیل حاکمیت دولت شیعی و حکومت فقیه جامع الشرایط در سرزمین اسلامی ایران، این وظیفه در درجه اول بر عهده حکومت اسلامی است که در هر زمان همه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مسلح کشور باید در بالاترین حد آمادگی قرار گیرند تا به فضل خدا هر زمان که اراده الهی بر ظهور منجی بشر یعنی حضرت مهدی (عج) قرار گرفت بتواند به بهترین صورت در خدمت آن حضرت باشند.

وی گفت: البته حضرت امام راحل در آخرین پیام رسمی خودشان در فروردین 68 به نوعی دقیق ترین تعبیر را در فرهنگ انتظار بیان می کنند و می فرمایند این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی شهادت میسر نیست، انقلاب ما محدود به ایران نیست و انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است.

مصلحی در ادامه به جایگاه نظام اسلامی در رابطه با مباحث اطلاعاتی و امنیتی اشاره کرد و با طرح این سوال که اهم محورهای هجمه دشمنان علیه انقلاب و نظام چیست ؟ گفت: دشمن به زعم خود جنگ نرم گسترده ای را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به صورت چندوجهی با رویکردها و ساز و کارهای مختلف و پیچیده ای دنبال می کند.

وی درباره وضعیت سرویس های اطلاعاتی دشمنان  و این که چگونه سرویس های اطلاعاتی به همدیگر سرویس می دهند ، گفت: انها در این حرکت ، حتی خط قرمزهای فعالیت های اطلاعاتی را رها کرده اند تا بتوانند در این جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی به نتیجه برسند.

وی افزود : جنگ نرم سازماندهی شده با رویکردهای چندبعدی و چندوجهی است که تمام حوزه های مختلف یک نظام سیاسی را مورد هدف قرار می دهد.

مصلحی اظهار داشت : آمریکا و غرب پس از ناامیدی در راهبردهای گذشته خود در طول این 33 سال عمر انقلاب اسلامی،  راهبردهای مختلفی را دنبال کرده است تا بتواند این نظام را از پا دربیاورد.
وی گفت: نخستین اقدامش ، ساختارشکنانه بود تا ساختار نظام را از نظر فیزیکی از بین ببرد.

وزیر اطلاعات افزود: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس دقیقا در چارچوب مقابله با این راهبرد دشمن بود اما دشمن به نتیجه نرسید.

مصلحی گفت: راهبرد بعدی که دقیقا عمده جنگ نرم دشمن در این جهت است ،راهبرد تغییر رفتار است که با جنگ نرم بتواند تغییر رفتاری را در نظام جمهوری اسلامی و در میان مسئولان نظام بوجود بیاورد تا به آن هدفی که دارد برسد.عده‌ای در داخل و بیرون می‌خواهند القاء کنند که این طراحی‌ها متعلق به آمریکایی‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها