سرپرست معاونت حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش چهار میلیارد دلاری قاچاق کالا در سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها، نقش مهمی در کاهش قاچاق داشته است.
کد خبر: ۴۸۵۳۷۲

به گزارش ایرنا، محمد ایلخانی روز دوشنبه در گردهمایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رایزنان بازرگانی، میزان قاچاق کالا در سال 90 را 14 میلیارد دلار بیان کرد و افزود: از این رقم 13 میلیارد دلار ورودی و یک میلیارد دلار خروجی قاچاق بوده است.وی معتقد است، با انجام برخی اقدامات اقتصادی از جمله اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، انگیزه قاچاق برخی کالاها به خودی خود از بین رفت.

سرپرست معاونت حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ‌رقم قاچاق کالا در سال 89 به میزان 20 میلیارد دلار بوده که 5/16 میلیارد دلار آن سهم ورودی و 5/3 میلیارد دلار نیز سهم خروجی کالاهای قاچاق است. وی اقدامات مقابله‌ای همچون مبارزه نرم‌افزاری، منطقی کردن تعرفه‌ها، رفع موانع دست‌وپاگیر و در مواردی کاهش نرخ تعرفه به 10 درصد (گوشی تلفن همراه از 40 به 10 درصد)‌ را از جمله اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها