جام جم آنلاین: خانم دکتر مسعوده جلال ، پزشک اطفال 41 ساله ، تنها زن در میان 18 نفری است که سودای رسیدن به ریاست جمهوری افغانستان را در سر دارند.
کد خبر: ۴۸۳۸۰
پدر او کارگر کارخانه نساجی بود، مادرش نویسنده است و همسرش در دانشگاه کابل حقوق درس می دهد. همه فرزندان او تحصیلکرده اند: دو نفر دانشجوی پزشکی ، یکی مهندس رایانه و چهارمی روزنامه نگار است.
او می گوید خانواده اش نگران امنیت او هستند که این با توجه به حضور گروههایی مانند طالبان نگرانی بی اساسی نیست.
دکتر جلال می گوید: همسرم گفت نمی خواهد مادر فرزندانش را از دست بدهد و والدینم گفتند اگر شکست بخورم به اعتبار خانواده ام لطمه وارد خواهد شد.
او می گوید: بزرگ ترین مشکل افغانستان فقر است. من بیماران را مداوا می کنم. بیمارانی که می گویند علت بیماری آنان فقر است. من در مقام یک پزشک نمی توانم مشکل فقر مردم را حل کنم.
به قدرت دیگری نیاز داشتم تا به مشکل فقر بپردازم. بسیاری از بیمارانم به من گفتند برای دست یافتن به چنین قدرتی در انتخابات شرکت کنم. رهبران قبیله ای از سراسر کشور برای شنیدن نظریات او و معاون وی مراجعه می کنند.
میرحبیب سهیلی ، معاون 75 ساله او معلم علوم است. سهیلی می گوید: او ممکن است سیاستمدار نباشد اما زن شجاعی است و می تواند بهترین شانس افغانستان برای آینده باشد.
دکتر جلال در سال 1996 که طالبان به قدرت رسید، مشغول مداوای کودکان بود، اما با ممنوعیت فعالیت های اجتماعی زنان ، او نیز از ادامه کار بازماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها