ثروت بی‌حد و حصر حکومت‌های سلطنتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، امری بدیهی و مبرهن است، اما افشا‌شدن بخش کوچکی از این ثروت‌ها در دیگر کشورهای دنیا هر از گاهی مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. مقامات عربستانی و کاخ‌نشینان سعودی در ثروت‌اندوزی ید طولایی دارند و گوی رقابت را از تمام همسایگان خود ربوده‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۶۳۵

تاز‌ه‌ترین خبرها حاکی از امپراتوری مخفی خاندان سلطنتی سعودی در آمریکاست که دارایی آن دست‌کم یک‌میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به گزارش مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در تازه‌ترین گزارش خود می‌نویسد: مدارک موجود در دادگاه عالی نیویورک نشان می‌دهد عبدالعزیز بن فهد کوچک‌ترین فرزند ملک فهد، برای خود یک امپراتوری مخفیانه در آمریکا به راه انداخته است.

براساس این گزارش شرکت عظیم نفتی بریتیش پترولیوم و شرکت معروف تولید تجهیزات نظامی BAE جزو مایملک این شاهزاده سعودی به حساب می‌آید.

به نوشته این روزنامه، امپراتوری مخفیانه خاندان سلطنتی عربستان در آمریکا که به وسیله تعدادی از اعضای این خاندان اداره می‌شود و رسیدگی به آن در دادگاه نیویورک درحال تبدیل شدن به موضوعی گزنده است، ممکن است منجر به افشای دیگر دارایی‌های عربستان در آمریکا شود.

دیوید هیل یکی از مدیران آژانس‌های املاک در تگزاس که کمک زیادی به خاندان پادشاهی عربستان برای ایجاد این امپراتوری در آمریکا کرده در شهادت‌نامه‌ای که به دادگاه نیویورک داده اعلام می‌کند: خاندان سلطنتی عربستان مالک املاکی متشکل از شرکت‌های آمریکایی و خارجی هستند.

از سال 1996 عبدالعزیز از طریق خرید و فروش املاک در آمریکا به سود خالصی برابر با 379 میلیون دلار دست پیدا کرده و هم‌اکنون نیز مالک 15 مجتمع در 9 ایالت آمریکاست که برای خرید آنها مبلغ 978 میلیون دلار پرداخت کرده است.

عبدالعزیز کوچک‌ترین پسر ملک فهد است که به خوشگذرانی معروف است. وی پست دولتی چندانی ندارد اما دارایی‌های او میلیاردها دلار اعلام شده است و نام او زمانی در آمریکا بر سرزبان‌ها افتاد که در اوایل سال جاری میلادی یکی از نزدیکان وی به جرم تجاوز به یک زن در دادگاه نیویورک حاضر شد.

این حادثه در هتل پلازا یعنی مکانی که عبدالعزیز 50 اتاق آن را برای خود و نزدیکانش کرایه کرده بود اتفاق افتاد و پس از آن موضوع دارایی‌های این عضو خاندان سلطنتی عربستان به میان آمد و اتهاماتی چون سندسازی و پرداخت غیرقانونی پول برای عقد برخی قراردادها متوجه وی گشت و هم اکنون دادگاه عالی نیویورک در حال رسیدگی به اتهامات فرزند ملک فهد است.

رضا عظیمی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها