اشیای نورانی در آسمان ایران

سایت عصرایران با اشاره به مشاهده همزمان چند شی نورانی در چند شهر ایران در حدود ساعت 10 شب پنجشنبه گذشته نوشت: در این باره اخبار متعددی منتشر شد؛ از جمله روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشورمان اعلام کرد که شامگاه پنجشنبه با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار کرده که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد، با عکس العمل بموقع و مناسب تمامی واحدها مواجه شد و با موفقیت کامل به پایان رسید.
کد خبر: ۴۷۹۷۴۳

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که روسیه ساعت 22 پنجشنبه، موشک بالستیک ‌قاره‌پیمای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12Mاز جنوب این کشور شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است. بنا به گزارش‌ها، شی نورانی و دنباله‌دار یاد شده علاوه بر شهرهای ایران در خاک شماری از کشورها از جمله ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، اردن، سوریه و فلسطین اشغالی نیز مشاهده شده است.

دکتر احمدی‌گیوی، رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: رویت اشیای نورانی در آسمان برخی شهرهای کشور پدیده نجومی نبوده و احتمالا مربوط به پرتاب موشک بالستیکی و جدا شدن برخی قطعات آن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها