عامل جنایت به حکم 5 قاضی دادگاه کیفری به مجازات مرگ محکوم شد

قاتل با جسد دوستش به مسافرت رفته بود

مردی که پس از قتل دوستش در تهران، همراه جسد او به مراغه رفته بود، با تایید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۸۱۱۷

به گزارش مهر، 16دی سال 89 مرد جوانی با حضور در کلانتری 134 شهرک قدس به مأموران گفت برادرش حمید روز گذشته از منزل خارج شده و تاکنون بازنگشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.شاکی گفت: حمید قرار بود یکی از همکارانش به نام سیامک را ببیند تا با او درباره طلبش صحبت کند.

وی افزود: وقتی از برادرم خبری نشد، سراغش را از سیامک گرفتم که او مدعی شد حمید پس از گرفتن 12 میلیون تومان طلب خود، از او جدا شده و اطلاعی از حمید ندارد.

با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان سیامک را 20دی ماه به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند تا درباره ملاقات با حمید از وی تحقیق کنند.سیامک گفت: پس از توافق با حمید در زمینه اختلاف مالی، ساعت 16 از یکدیگر جدا شدیم. در شرایطی که سیامک تأکید داشت با حمید درگیر نشده است، اما با توجه به آثار زخم و خراشیدگی روی گردن متهم و نیز ادعای سیامک مبنی بر این که حمید هیچ رسیدی در ازای دریافت 12 میلیون تومان به او نداده است، کارآگاهان وی را بازداشت کردند.

سرانجام پس از چند مرحله بازجویی، سیامک به کارآگاهان گفت که حمید را به قتل رسانده و جسدش را در باغ پدری‌اش مخفی کرده است.با اعتراف متهم به قتل حمید، پرونده از شعبه یکم دادیاری دادسرای امور جنایی به شعبه دوم بازپرسی ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و به دستور شاهنگیان، برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم گفت: حمید مدام پیگیر طلب خود بود تا این‌که روز حادثه 12 میلیون تومان پول به او تحویل دادم و از او رسید خواستم؛ اما او مدعی شد چون این مبلغ از میزان طلب کلی او کمتر است، رسیدی به من نمی‌دهد.

وی افزود: وقتی حمید با ارائه رسید بابت دریافت 12 میلیون تومان مخالفت کرد، خواستم پول‌ها را از دست او بگیرم که بر سر همین موضوع، با او درگیر شدم. ناگهان او از جیبش، چاقویی بیرون آورد که من دست او را گرفتم و با دست دیگرم میله‌ای را از کف ماشین برداشته و ضربه محکمی به سر او زدم و او از حال رفت.متهم اضافه کرد: حمید وقتی به هوش آمد، دوباره باهم درگیر شدیم و چند ضربه محکم دیگر با میله به سر او زدم که ناگهان او بی‌حرکت شد و متوجه شدم مرده است.وی یادآور شد: پس از پنهان کردن جسد در صندلی عقب خودرو، تصمیم گرفتم آن را در باغ پدری‌ام در شهرستان مراغه دفن کنم.

به این ترتیب کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به شهرستان مراغه اعزام شدند و پس از کشف جنازه، آن را به پزشکی قانونی تهران انتقال دادند.پس از تکمیل تحقیقات، متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد که قضات با توجه به اعترافات متهم و درخواست اولیای دم، او را به قصاص محکوم کردند. وی همچنین به اتهام مخفی کردن جسد و سرقت به 45 ماه زندان محکوم شد.

با اعتراض متهم، پرونده‌اش به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تایید کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها